2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    Jonkopower

Software installatie werkt niet (meer)

Betreft: Macbook PRO (10.5.8) 2.26 GHz Intel Core 2 Duo

Als ik mijn cd/dvd van Mac OSX (10.5.2 na de updates is het nu inmiddels 10.5.8 maar dat moet geen probleem zijn) in de laptop doe en ik herstart de computer en houd ‘c’ ingedrukt dan gebeurt er niks en blijft het scherm spierwit. Hij reageert verder ook meer nergens op en moet de uit-knop weer voor 5 seconden inhouden. Als ik hem dan vervolgens weer aanzet houd ik de touchpad in waardoor de cd/dvd er weer uit gaat. Wanneer deze er uit glijdt komt meteen het Apple logo in scherm en start de laptop verder op. Leuk dat in ieder geval de laptop wel weer opstart maar ik wil de software opnieuw installeren en weer naar fabrieksinstellingen om vervolgens alle programma’s er weer op te zetten zodat hij weer wat sneller draait, dit mag ook wel na zoon 2 jarig gebruik. De laatste tijd heeft hij wat meer moeite met meerdere ‘grote’ programma’s tegelijk draaien. De macbook simpel up-to-date houden lijkt mij daarentegen niet echt hulpzaam aangezien de ‘onheldere’ bestanden dan niet verdwijnen.
    Kan ik mijn macbook anders ook niet op een andere manier opnieuw installeren? Lijkt me stug maar je weet nooit.

Bij voorbaat dank,

Nick Jonkman

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Ook al geprobeerd met de alt toets?
    Je krijgt dan immers een keuze scherm waar de DVD ook bij zou moeten staan.

Ook kun je even een vers account aanmaken en daar in gaan werken. Als het daar goed gaat, zit de oorzaak van je trage Mac in je huidige account en als je dan na de clean instal alles weer terug zet ben je terug bij af.
    Het is dus beter om eerst even naar de oorzaak te gaan zoeken. Mogelijk is er een proces dat veel CPU tijd vraagt. Dit kun je zien in activiteitenweergave als je “alle processen” kiest.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.