9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Jolla

Software idee; mogelijk of niet?

Met virtual PC kunnen we windows applicaties draaien op de mac; maar we zitten nog steeds vast aan de gierige UI van XP. Is het niet mogelijk om een versie van virtual pc te maken die in de achtergrond draait? Geen windows desktop; de windows programma’s staan gewoon gezellig naast je mac-apps in het dock. Ze starten hetzelfde op (alleen met behulp van de emulator in de achtergrond), ze draaien alleen iets langzamer.
    Ik zou niet kunnen bedenken waarom dit niet zou kunnen. Het zijn enkel wat grafische foefjes die uitgehaald moeten worden. Weg met de windows deskop; enkel de applicatie laten staan.

Een stap verder zou nog zijn om het menu van windows apps ook bovenin het beeld te brengen.. maar dit zal bij een aantal programmas (met meerdere menus) problemen kunnen geven.

Bijdrager
    stijnbokhove

Je kunt windows programma’s gewoon in je Dock zetten met icoon en al; wanneer je daarop klikt wordt Virtual PC geopend en opent ook het programma. Helaas nog wel in Windows gui, maar je hoeft iig niet meer via Start -> Programma’s je programma op te starten;-)

Stijn

Bijdrager
    klaus

Het zal allemaal wel een beetje ingewikkelder zijn dan ‘wat grafische foefjes’:-)

Bijdrager
    Esquare
    ”Jolla”

ze draaien alleen iets langzamer

Een nieuwe kandidaat voor de titel ‘Understatement van het jaar’. :)

Bijdrager
    Quack

Je bedoelt zoiets?

Bijdrager
    Jolla

Ja! Zoiets!:D

Bijdrager
    G3Lay-Z

ik denk het niet, want de directx output en alle andere grafische elementen kun je niet op splitsen.. het blijft binnen die enviorment. Ik weet niet of het mogelijk is letterlijk de output te slicen en die dan weer in andere vensters weer te geven maar zoals jij bedoelt is in ieder geval niet mogelijk

Bijdrager
    chonazz

Classic doet toch ongeveer hetzelfde.. Start op als je een programma nodig hebt, maar het draait op de achtergrond…
    Ok, classic is van apple, maar theoretisch gezien zou het volgens mij wel moeten kunnen…

Bijdrager
    Hobbes
    ”Quack”

Je bedoelt zoiets?

Dat prgram is niet aan de praat te krijgen kende het al veel langer maar nog steeds niet aan de praat te krijgen:x

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.