8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    tomwebfreak

Soft subtitle Apple TV2 probleem

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje. Ik heb hier een aantal MKV bestanden met soft subtitles(volgens mij heet dat zo, zit niet ingebrand, maar wel in het bestand, dus geen losse srt). Nou heb ik dit met handbrake omgezet naar m4v zodat ik het af kan spelen op een Apple TV 2g. Maar waar ik nu tegen aanloop is dat de 2e regel van de ondertiteling buiten het beeld zit. Dit is niet z’n groot probleem, maar toch wel erg vervelend.

Is er een manier om die 2e regel wel te tonen? Of misschien de mkv met soft subtitles to converteren naar een m4v met burn in subtitles?

En misschien is het ook wel handig te melden dat ik een mac heb:)

Bijdrager
    KarelWillem

Handbrake is een onding om losse subtitles toe te voegen aan een film.

Je hebt een balk waar die subtitles in staan, je subtitles komen veel te laag in beeld (waardoor je dus inderdaad vaak een regel (bijna) buiten beeld hebt), etc.

Jammer, want verder ben ik erg blij met Handbrake.

Voor subtitles gebruik ik dus meestal Submerge.
    Helaas niet gratis, maar het werkt tenminste wél goed.

Bijdrager
    Infinitatus

Voor mkv´s kun je ook Subler gebruiken. Dit is wel gratis. Het doet je de ondertitels inbranden en maakt er idd een itunes compatible container van. Daarbij kun je ook de de dvd hoes van film met data zoals samenvatting en zo erinbranden. Zo lijkt het net alsof je de film gekocht/gehuurd hebt in itunes. http://code.google.com/p/subler/

Bijdrager
    denniswe

Ik gebruik zelf MKVtools om mkv bestanden om te zetten voor de Apple TV 2. Hiermee kun je ook de subtitle in het mkv bestand selecteren en met burn in je m4v bestand krijgen. Werkt goed.

Bijdrager
    tomwebfreak
    KarelWillem op 22 januari 2011

Handbrake is een onding om losse subtitles toe te voegen aan een film.

Je hebt een balk waar die subtitles in staan, je subtitles komen veek te laag in beeld (waardoor je dus inderdaad vaak een regel (bijna) buiten beeld hebt), etc.

Jammer, want verder ben ik erg blij met Handbrake.

Voor subtitles gebruik ik dus meestal Submerge.

Helaas niet gratis, maar het werkt tenminste wél goed.

jammer dat het geld kost, betalen is voor mij geen optie, want het zijn er maar 3 en normaal doe ik dit soort dingen nooit.

Infinitatus op 22 januari 2011

Voor mkv´s kun je ook Subler gebruiken. Dit is wel gratis. Het doet je de ondertitels inbranden en maakt er idd een itunes compatible container van. Daarbij kun je ook de de dvd hoes van film met data zoals samenvatting en zo erinbranden. Zo lijkt het net alsof je de film gekocht/gehuurd hebt in itunes. http://code.google.com/p/subler/

Subler kende ik nog niet.Ik gebruik voor het toevoegen van samenvattingen en dvd-hoes op dit moment iDentify, wat ongeveer hetzelfde doet. Maar alles idee is natuurlijk veel makkelijker. Ik zal eens kijken

denniswe op 22 januari 2011

Ik gebruik zelf MKVtools om mkv bestanden om te zetten voor de Apple TV 2. Hiermee kun je ook de subtitle in het mkv bestand selecteren en met burn in je m4v bestand krijgen. Werkt goed.

Als subler niet werkt zal ik ernaar kijken;)

Bijdrager
    tomwebfreak

Wow subler is wel een geweldig programma. Het werkt echt prima!!! 100x zo snel als handbrake:P
    Bedankt voor de tip!

Bijdrager
    roelpol
    tomwebfreak op 22 januari 2011

Wow subler is wel een geweldig programma. Het werkt echt prima!!! 100x zo snel als handbrake:P

Dat is ook logisch aangezien subler enkel de info in de container verandert, terwijl handbrake de hele film opnieuw converteert. Maar subler is inderdaad een zeer goed en handig programma.

Bijdrager
    Jens

Hey iedereen!

Even inpikken op deze topic. Ik gebruik sinds vorige week Subler. Heel leuk programma, alleen ondervind ik wat moeilijkheden bij het encoden van sommige films. Ik heb namelijk enkele films waarbij de subtitles wel zichtbaar zijn in het menu van iTunes, maar wanneer ik ze selecteer om af te spelen, zie ik geen ondertiteling verschijnen. Héél vervelend … Herkent iemand dit probleem? Zoja, weten jullie raad?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.