7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

SnowLeopard – Help, kan bestanden niet meer zien

Goedemorgen,

De afbeelding spreekt voor zich:-)

Klik voor groot

Heeft iemand een oplossing voor dit probleem? Het punt is namelijk dat ik die mappen allemaal door moet sturen, en dan kunnen er natuurlijk geen loze bestanden/afbeeldingen/documenten in rondzweven:-(

Bijdrager
    SanderTreur

Lijkt erop dat die bestanden op “alleen lezen” ofzo staan. Rechtermuisknop op die file > Toon info > Delen en bevoegdheden (onderaan)..

staat daar op “ik” alleen lezen?

Bijdrager
    recoiller

Waarschijnlijk kun je het verhelpen door de “rechten te herstellen”.
    Dit kun je doen met het programma “Schijfhulpprogramma” (Disk Utility) in de folder “Hulppprogramma’s” (Utilities).

Inactief
    Anoniem

@Sander: Vreemd genoeg staan de bevoegdheden op “Lezen en schrijven”, zie screenshot.

@Recoiller: De mappen staan allemaal op een Windows server (Weet niet welke versie) Ik kan de map niet benaderen vanuit Schijfhulpprogramma.

Bijlage:

Bijdrager
    recoiller

Dit verklaard waarschijnlijk je probleem. Of je dit wel of niet kunt doen hangt af van de manier waarop de schijf op die server is geformatteerd. Ongelooflijk maar Apple en PC hanteren nog steeds andere structuren voor hun schijven. Daardoor zitten er beperkingen aan wat je wel en niet kunt doen.
    Soms kun je alleen lezen van een windows geformateerde schijf en niet lezen, soms kun je alleen bestanden tot een bepaalde omvang er op zetten, etc..

Inactief
    Anoniem

Argh daar was ik al bang voor.

Nou goed, in ieder geval bedankt beide!

Inactief
    Anoniem
    recoiller op 09 augustus 2011

Waarschijnlijk kun je het verhelpen door de “rechten te herstellen”.

Zucht. Schijfbevoegheden herstellen is alleen voor systeemfiles door Apple geinstalleerd en hebben helemaal niets te maken met je iegen documenten.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.