23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:
    Bijdrager
    computer space

Snow Leopard weer te koop! WOOHOO!

Voor iedereen die zich door een berg afzetters op Ebay of MP heen moet wurmen om nog een Snow Leopard DVD te bemachtigen heb ik goed nieuws. Hij is terug in de AppleStore. 18€ en nieuw in de bus.
    http://store.apple.com/nl/product/MC573/mac-os-x-106-snow-leopard

Bijdrager
    Hansi2124

Goed gezien! :thumbsup:

Bijdrager
    Ni3l55

Goed dat Apple dit weer heeft gedaan.
    Wel vind ik het raar dat het nog duurder is dan Mountain Lion.

Bijdrager
    computer space

DVDtje kost meer dan een download denk ik. En het is de helft van wat ze op MP vragen.

Bijdrager
    SunKeeper

Via de link zie ik bovenstaande. Via andere ‘deuren’ kan ik wel gewoon de Online Store in. Vreemd.

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Hier hetzelfde als Sunkeeper…

Bijdrager
    jesper211232

hier ook…

Bijdrager
    Ni3l55

Hier niet ik kom er gewoon al een paar uur op.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Ook hier werkt het. @ Sunkeeper, Ik heb begrepen dat dergelijke berichten niet (altijd) betekenen dat de dienst echt off-line is. Het staat er meestal om de server minder te belasten tijdens bepaalde werkzaamheden en is dus eigenlijk een misleidend bericht.

Moderator
    Strifer

Goed nieuws!

Bijdrager
    Haike
    Ni3lss op 22 november 2012

Goed dat Apple dit weer heeft gedaan.Wel vind ik het raar dat het nog duurder is dan Mountain Lion.

Maar hij is nu goedkoper dan dat-ie was, toen hij uit de verkoop werd gehaald.

Heeft iemand enig idee waarom hij weer beschikbaar is?

Bijdrager
    michiel112

Omdat hij al die tijd nog verkrijgbaar was, alleen moest je even met Apple bellen. Veel mensen wisten dit niet en dit zorgde ervoor dat mensen die het wel wisten een hele boel bestelde bij Apple en dan doorverkochten voor 70 euro. Hier was Apple niet zo blij mee, dus doen ze het nu maar zo…

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Veel mensen wisten dit niet en dit zorgde ervoor dat mensen die het wel wisten een hele boel bestelde bij Apple en dan doorverkochten voor 70 euro

Kun je deze bewering staven met een link?

Ik denk eerder dat het gewoon een oplossing is om van al dat gebel af te zijn, want ik denk niet dat één persoon meerdere kopieën krijgt. Je kunt hooguit 1 kopie krijgen met meer licenties. Er zou sprake moeten zijn van een goed georganiseerd illegaal netwerk wil zoiets zoden aan de dijk zetten.

Moderator
    Strifer

Ach, iemand die er vijf besteld (kan makkelijk) en ze op Marktplaats verkoopt heeft zo een leuk zakcentje. Niet echt de bedoeling natuurlijk.

Ik had er ook twee (maar eentje in gebruik gehad, de ander was nieuw in de verpakking), waarvan ik er eentje heb verkocht. Echter niet voor 70 euro, maar voor een schappelijke 20 euro:-) Ik zag ze later gaan voor 50 en kreeg zelf ook van dit soort biedingen toen ik wat lui was met het verwijderen van mijn advertentie.

Bijdrager
    michiel112

@hendrik ijzerbroot

Strifer levert het bewijs. Paar keer Apple bellen met andere naam, lijkt me niet zo moeilijk…

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Met slechts een andere naam lukt het niet want volgens mij vragen ze om een klant of serienummer.

Bijdrager
    Haike

Dat is bij alle retail DVD’s die ik heb aangeschaft nog nooit naar gevraagd. Als dat zo was kan je die dingen ook niet tweedehands doorverkopen omdat de betreffende OS DVD al geregistreerd staat op naam van de eerste eigenaar. En aangezien ik ze én nieuw én tweedehands heb gekocht, en daar nooit iets van heb gemerkt, waag ik dat te betwijfelen.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Het gaat niet over de DVD die je persoonlijk in de winkel koopt maar die je telefonisch moe(s)t bestellen bij Apple. Want dan vragen ze het misschien wel omdat het contact anders verloopt. Telefonisch kun je makkelijker fraude plegen dan wanneer je in de winkel sta. En tenslotte gaat het via die zelfde AppleStore nu via je ID en dat is ook een zekerheid dat je er niet 100 koopt en doorverkoopt.
    .
    In ieder geval is er nog een heel andere en logische reden om hem via deze weg beschikbaar te maken, namelijk voor mensen die van Leopard naar ML willen.

Bijdrager
    Haike

Als je hem bij de Store kan bestellen, neem ik aan dat hij ook weer via de diverse dealers verkrijgbaar is..

Die laatste reden die je noemt vind ik een veel sterkere..

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Volgens mij is hij nu alleen via de on-line store te krijgen en niet via de fysieke winkels. SL op die manier herinvoeren voor de waarschijnlijk relatief kleine vraag zou namelijk te veel geld gaan kosten (verpakking, opslag, distributie etc.)

Bijdrager
    deftone82

Hierna volgt wrschl een ‘noob-vraag’. Gelieve mij hiervoor te verontschuldigen.

Ik heb ondertussen meer dan 5 jaar een iMac (gekocht in 2007). De laatste tijd krijg ik echter meer en meer meldingen over updates en dat dingen niet ondersteund worden door mijn besturingssysteem (Leopard).

Ik had al eens geïnformeerd bij een Belgische Apple dealer (Switch) wat het zou kosten om laten te upgraden naar Snow Leopard. Hiervoor vragen ze 80 euro per toestel.
    Gezien ik nooit iets heb moeten tweaken, pimpen of aanpassen aan zowel de iMac als de MBP van mijn vriendin, ben ik een besturingsstysteem noob.

Mijn vraag is nu of zo’n update van besturingssysteem zelf gedaan kan worden of dat ik toch best 80 euro betaal om te voorkomen dat niet alle bestanden en programma’s verschwunden zijn.

Bijdrager
    Haike

Dat is een krankzinnige prijs die ze vragen. SL kost namelijk bij de Mac Store iets van €18,-

Iets wat je altijd moet doen als je nieuwe software erop gaat zetten, is eerst een back-up maken van al je belangrijke gegevens, en die parkeer je dan ergens. En dan pas ga je aan de gang met het erop zetten van een nieuw OS.

Koop die DVD, douw hem erin, en de rest wijst zich vanzelf. Op een gegeven moment tijdens dat installatie proces wordt er ook gevraagd of er gegevens van een andere schijf of mac moeten worden opgehaald. Als alles nog op je machine staat hoeft dat niet, had je alles eraf gehaald en geparkeerd, dan geef je nu opdracht om het op te halen en neer te zetten. Bij dat laatste moet je er dan wel voor zorgen dat je andere mac of back-up schijf zijn aangesloten op de machine die je aan het voorzien bent van een nieuw OS.

En ja, je kan het dus zelf, je kan ook een afspraak maken aan de genieusbar in de Applestore die doen het gratis voor je. Nadeel daarvan is dat je met je machine moet gaan sjouwen.

Bijdrager
    ruben

Persoonlijk boeit dit me niet zo aangezien ik gewoon nog een recovery dvd heb liggen maar wel handig voor als hij kapot gaat

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.