4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    JBStudio

Snow Leopard Watchguard SSL VPN Windows Server 2008

Hallo allemaal….

Ik zit met een vervelend probleem.
    Situatie: Ik werk op m’n werk als enige met een Mac (MacPro SL 10.6.8), deze staat in het netwerk waar Windows server 2008 op draait.
    Thuis werk ik met een iMac 2011 versie (SL 10.6.8). Ik wil thuis kunnen werken, maar helaas ondersteunt de laatste software van Watchguard mijn computer niet. Onze systeembeheerders willen geen Mac ondersteunen, dus ik ben zelf een beetje op zoek naar een oplossing. Join.me, teamviewer en Remote desktop zijn geen oplossingen aangezien ik gewoon het icoon van de server op m’n bureaublad wil hebben. Ik heb dat voorheen met m’n oude iMac ook gedaan en dat werkt gewoon het beste.
    Vraag: Zijn er andere/simpele/gratis programma’tjes waarmee ik een SSL VPN verbinding kan maken, of ben ik echt aangewezen om te wachten op een update van Watchguard?
    Handig om te weten: Onze Firewall is dus van Watchguard, ik weet dus niet of je zomaar daar een verbinding mee kan maken.
    Hoop dat iemand van jullie mij kunnen helpen! Alvast dank!

Groet,
    JBStudio

Bijdrager
    Maurits

via google:
    http://lesmond.net/2011/07/watchguard-ssl-vpn-client-on-osx-10-7-lion/

interessant is deze opmerking:” The Watchguard SSL VPN client uses the open source OpenVPN component” en later: “It appears their client is just a wrapper passing in the certificates and config file!”

en de watchguard client is officieel voor 10.5, maar heb je die geprobeerd op 10.6?
    http://www.watchguard.com/help/docs/edge/10/en-us/content/en-us/muvpn/ssl/mvpn_ssl_client-install_c.html

maar deze: http://arstechnica.com/civis/viewtopic.php?f=19&t=1141052 geeft weinig hoop:
    “And the verdict is… NO. Do not buy Watchguard if you need Mac support. ” (maar dat gaat wel over een bepaalde hardware watchguard oplossing, wellicht een andere dan jullie hebben)