4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    JBStudio

Snow Leopard Watchguard SSL VPN Windows Server 2008

Hallo allemaal….

Ik zit met een vervelend probleem.
    Situatie: Ik werk op m’n werk als enige met een Mac (MacPro SL 10.6.8), deze staat in het netwerk waar Windows server 2008 op draait.
    Thuis werk ik met een iMac 2011 versie (SL 10.6.8). Ik wil thuis kunnen werken, maar helaas ondersteunt de laatste software van Watchguard mijn computer niet. Onze systeembeheerders willen geen Mac ondersteunen, dus ik ben zelf een beetje op zoek naar een oplossing. Join.me, teamviewer en Remote desktop zijn geen oplossingen aangezien ik gewoon het icoon van de server op m’n bureaublad wil hebben. Ik heb dat voorheen met m’n oude iMac ook gedaan en dat werkt gewoon het beste.
    Vraag: Zijn er andere/simpele/gratis programma’tjes waarmee ik een SSL VPN verbinding kan maken, of ben ik echt aangewezen om te wachten op een update van Watchguard?
    Handig om te weten: Onze Firewall is dus van Watchguard, ik weet dus niet of je zomaar daar een verbinding mee kan maken.
    Hoop dat iemand van jullie mij kunnen helpen! Alvast dank!

Groet,
    JBStudio

Bijdrager
    Maurits

via google:
    http://lesmond.net/2011/07/watchguard-ssl-vpn-client-on-osx-10-7-lion/

interessant is deze opmerking:” The Watchguard SSL VPN client uses the open source OpenVPN component” en later: “It appears their client is just a wrapper passing in the certificates and config file!”

en de watchguard client is officieel voor 10.5, maar heb je die geprobeerd op 10.6?
    http://www.watchguard.com/help/docs/edge/10/en-us/content/en-us/muvpn/ssl/mvpn_ssl_client-install_c.html

maar deze: http://arstechnica.com/civis/viewtopic.php?f=19&t=1141052 geeft weinig hoop:
    “And the verdict is… NO. Do not buy Watchguard if you need Mac support. ” (maar dat gaat wel over een bepaalde hardware watchguard oplossing, wellicht een andere dan jullie hebben)

ik wens je succes:cool:

Bijdrager
    JBStudio

@mjsanders thanks voor je snelle reactie.

– Ik had die link ook al gevonden, maar er staan ook verhalen tussen van mensen waarbij het niet werkt… Ik ben gewoon erg van de software die gewoon werkt, zonder halsbrekende toeren uit te halen. Installeren en klaar.

– Yep heb ook degene getest voor 10.6, maar dan heb je ook weer te maken dat de iMac 2011 modellen native 64 bit zijn…. en daar is de software niet voor gemaakt…… (vandaar dat het op Lion ook niet werkt). Nu kan ik het tweaken om iedere keer in 32 bit op te starten, maar zoals eerder gezegd ik wil installeren en klaar!

-Inderdaad weinig hoop.. Ik had onder 10.5 inderdaad dat Watchguard mijn DNS servers aanpast, en mijn internet overruled. Zodra ik dan de VPN verbroken had, had ik ook geen internet meer, ik moest dan handmatig de DNS servers verwijderen – internet aanklikken, waardoor hij automatisch mijn DNS servers weer invulde van mijn provider… wat een gedoe! maar weer met usb stickies in de weer;-)

Iemand anders nog ideeën?

Bijdrager
    piebas

Ik ken jullie vpn-oplossing niet maar misschien is Open-vpn een optie.
    Als jij configuratie-bestanden van de vpn verbinding hebt zou je het eens kunnen proberen.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.