30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 588)
  • Q:
    Bijdrager
    Maced.2

Snow Leopard verschijnt snel ?

Kwam dit net tegen…sorry als er al iets mocht staan hier over op het forum:)

Apple wil zijn nieuwe besturingssysteem ‘Snow Leopard’ volgende maand presenteren op Macworld, een handelsbeurs die begin januari plaatsvindt in San Francisco.

BRON….http://www.nu.nl/internet/1887332/apple-presenteert-nieuw-mac-os-x-al-snel.html

Bijdrager
    macjk

wat een onduidelijke titel. Maak er dan van Snow Leopard verschijnt snelt ofzo. Maar zou mooi zijn als snow leopard nu al komt. (denk alleen niet dat ik gelijk overstap of Steve moet me weer overtuigen)

Bijdrager
    Pieterr

Noem dan liever dit als bron: Apple’s Snow Leopard prepares to show off its spots.

Zou wel leuk zijn!

Bijdrager
    Pieterr
    ”macjk”

denk alleen niet dat ik gelijk overstap of Steve moet me weer overtuigen.

Phil?

Bijdrager
    Maced.2
    ”Pieterr”

Noem dan liever dit als bron: Apple’s Snow Leopard prepares to show off its spots.

Zou wel leuk zijn!

ook leuk…thanks voor de tip :wink:

Bijdrager
    Maced.2
    ”macjk”

wat een onduidelijke titel. Maak er dan van Snow Leopard verschijnt snel[t] ? ofzo. Maar zou mooi zijn als snow leopard nu al komt. (denk alleen niet dat ik gelijk overstap of Steve moet me weer overtuigen)

done !!!! :finderoud:

Bijdrager
    Xcode

In januari Snow Leopard presenteren, betekent zeker niet dat het binnen pak ’n beet drie maanden uit zal komen. Het kan natuurlijk, maar ik zal er niet van opkijken als Snow Leopard na de zomer wordt uitgebracht.

Bijdrager
    BloomPod

Snow Leopard komt in zomer uit, op de WWDC. Logisch toch?

Bijdrager
    Rub3n

ik gok in maart 2009

Bijdrager
    KR1275

Is al duidelijk of dat nog op een G5 kan?
    Ik heb geen zin in een nieuwe Mac, maar wil wel met de laatste updates mee.

Bijdrager
    Xcode

Ik denk dat er een kleine kans is dat G5-processoren nog ondersteund zullen worden. Bij mijn weten wordt er voor Snow Leopard zoveel mogelijk ballast geloosd om het systeem zo snel mogelijk te maken. Ik neem aan dat ze zich puur gaan richten op de Intel-structuur.

Bijdrager
    Pieterr
    ”Richard

Hoezo niet? Toch best kek, zo’n nieuwe Mac (Pro)? ;-)

Bijdrager
    R-Flow
    ”Richard

Is al duidelijk of dat nog op een G5 kan?

Mac OS X Snow Leopard is Intel-only.

Bijdrager
    Cloudsurfer

Ben benieuwd of het ook echt snelheid gaat opleveren. Als het maar een fractie van een seconde sneller is en er verder geen handige features zijn sla ik deze denk ik over.

Moderator
    Poezenbeest

Er is al aangekondigd dat er meer onder de kap zou worden verbeterd, dan dat er eye-candy geleverd zou worden. Dus helaas… als je alleen voor eye-candy gaat, dan wordt dit een schrale editie van OSX voor je…

Ik wil wel wat meer snelheid onder de kap, ik heb niet voor niets de hardware, die meer aankan dan Leopard kan bolwerken.

Bijdrager
    R-Y

Dit komt mooi uit met de nieuwe aankoop van mijn Imac. Maarja, zoals het al vaker gezegd word, updates komen altijd. Dus het maakt niet exact uit dat je wacht, tenzij het een korte periode is.

Bijdrager
    Yaratje

Ik heb dilemma:o
    Ik kan ook wachten op Snow Leopard, maar dan krijg ik geen 90 euro meer bij aanschaf van een printer.
    De printeractie geldt tot 5 a 6 januari..

Misschien heb ik geluk dat Snow Leopard ook voor de iets oudere MacBooks voor een klein bedrag beschikbaar word gesteld:P

Bijdrager
    R-Flow

Screen shots van een nieuwe Snow Leopard build (weet niet precies hoe nieuw):

http://gk.czo.hu/gallery/index.php?dir=GALLERY/SnowLeopard10A222

Ik wou dat ze die suffe Aqua elementen uit 2001 eens vervingen met iets nieuws (ala MobileMe bijv.). Mocht v10.6 een betaalde update worden weet ik niet hoe Apple de gemiddelde gebruiker er van gaat overtuigen deze aan te schaffen. Voor Jan met de Pet is er weinig interessants.

Bijdrager
    MacBoot

de beste update vind ik toch wel het “geluid-staat-uit”-icoontje in de menu balk:P
    en dat Aqua kun je in Systeemvoorkeuren omzetten naar Antraciet onder Weergave, zoals ik altijd heb:wink:

Bijdrager
    lowfi

Hiervoor ga ik dus echt niet betalen:)

Moderator
    Rivanov
    ”MacBoot”

de beste update vind ik toch wel het “geluid-staat-uit”-icoontje in de menu balk:P
    en dat Aqua kun je in Systeemvoorkeuren omzetten naar Antraciet onder Weergave, zoals ik altijd heb:wink:

Maar het blijft “Aqua”. Kijk maar naar iTunes, die heeft wel “nieuwe” scrollbalken etc..

Bijdrager
    R-Flow
    ”MacBoot”

dat Aqua kun je in Systeemvoorkeuren omzetten naar Antraciet onder Weergave, zoals ik altijd heb:wink:

Oók die elementen dateren al uit 2001, delen exact dezelfde vormgeving met de blauwe variant en passen eigenlijk niet meer in Leopard’s nieuwe matte vormgeving.

Handig trouwens dat je nu eindelijk alle Finder pictogrammen op 512×512 pixels kunt zetten. Vond ik een erg gemis in Leopard.:P

Bijdrager
    G-Force

Ze mogen van mij de elementen ook wel veranderen, niet omdat ik ze lelijk vind maar wil ook wel eens wat anders.:)

Ik denk dat dat nu even geen prioriteit heeft, komt vast met latere builds wel.

Bijdrager
    R-Flow
    ”G-Force”

Ik denk dat dat nu even geen prioriteit heeft, komt vast met latere builds wel.

Tja dat dacht ik ook met Leopard.:P

Bijdrager
    .Arne

Zie ik nu een schaalbare Finderbalk? (Zie laatste screenshot.) Zou wel cool zijn.

Bijdrager
    G-Force

Dat zullen vast de beginselen van Resolution Independence zijn.:)

Moderator
    Poezenbeest

Filmpjes van Snow Leopard (gevonden via MacFreak)

http://www.sevenmac.net/sevenmac-receives-video-preview-of-snow-leopard/

Bijdrager
    R-Flow

Weinig boeiends te zien t.o.v. Leopard of ligt het aan mij?:P

Bijdrager
    DJ_Progrezz

Ik snap de reacties niet zo goed. Als iemand een nieuwe computer koopt heeft hij altijd liever een snellere versie. Ook al kost dat 400 euro meer. Stel je voor dat een OS dezelfde snelheidswinst kan leveren dan die snellere processor / meer ram. Is dat dan niet de moeite?

Daarbij kan het in the long run alleen maar stabieler worden. Straight forward, minder rekening houden met andere processoren en structuren, minder bagage,… Een van de zoveel redenen waarom mensen een mac kopen.

Als ze er op die manier 2 bugs kunnen uithalen waarvan ik last heb (ja 2), dan vind ik het zeker en vast de moeite.

Dus denk eerst eens logisch na vooralleer uit je bek te lullen;)

Bijdrager
    R-Flow
    ”DJ_Progrezz”

Ook al kost dat 400 euro meer. Stel je voor dat een OS dezelfde snelheidswinst kan leveren dan die snellere processor / meer ram. Is dat dan niet de moeite?

Als ik dit zo lees zou ik haast denken dat je verwachtingen van Mac OS X 10.6 Snow Leopard niet helemaal reëel zijn.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 588)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.