5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    ruujan

Snow Leopard Server en iPhone 3

Ik ben bezig om een Mac Mini server op te zetten voor een kleine organisatie die helemaal Apple georienteerd is. Ik moet zeggen dat het me eigenlijk wel bevalt. Maar nu ben ik tegen een vervelend en vooral onverwacht probleem aangelopen. Een van de werknemers heeft een iPhone3. Het lijkt erop dat ik op geen enkele manier (nou ja, misschien via iTunes dan) het adresboek kan synchroniseren tussen de Server en de iPhone. De iPhone3 kan blijkbaar alleen met LDAP syncen, maar dat heeft geen zin.

iPhone4 heeft wel een optie om te connecten naar de server, dus een optie zou zijn om maar een nieuwe iPhone aan te schaffen. Maar is er echt geen andere manier?

Bijdrager
    TRML

De iPhone updaten naar software versie 4.1 en klaar is kees. (let op: als er een jailbreak op zit kan dit niet zo makkelijk)

Bijdrager
    ruujan

Kijk eens aan. Dat ga ik eens bekijken. Dank je.

Bijdrager
    iep

De crux zit ‘m in deze in de ondersteuning voor nieuwe technieken zoals CalDAV. iOS4 biedt hiervoor ondersteuning, voorgaande iOS versies tot op zekere hoogte. Daarom ook hetzelfde advies als TRML: upgraden naar iOS4. Bedenk wel dat iOS4 op een iPhone 3G voor sommige mensen niet te doen is, veel te traag. Op een 3GS en een 4 gaat het prima.

Bijdrager
    ruujan

Nou ja, het zit erop. Die CardDAV is essentieel binnen het bedrijf. Als het te traag is, kunnen ze altijd nog een nieuwe kopen.

Ze hebben ongeveer vierhonderd klanten en alleen met een centraal adresboek is dat enigszins te behappen.

bedankt.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.