30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 32)
  • Q:
    Bijdrager
    macworks

Snow Leopard pas in 2010?

als je zoekt op de apple site onder snow leopard, zie je een pagina met de opmerking:

In Snow Leopard – dat volgend jaar op de markt moet komen –

ik wil gerust een paar maanden wacht op snow, maar een jaar trek ik niet…
    of is deze pagina al van vorig jaar…

ik vindt ook geen bekendmakingen over wanneer hij wordt gepresenteerd…

Bijdrager
    St. Mobbs

Die pagina is ieder geval van vorig jaar. En ik denk niet dat ze die ge-updated hebben bij de jaarwisseling.

Bijdrager
    calvin

@Macworks,
    Wat is er in hemelsnaam zo belangrijk aan Snow Leopard dat je “het niet trekt” om een jaar te wachten.

Bijdrager
    xvisx

Die ‘ik vindt’ en ‘ik wordt’-ziekte begint wel overal toe te slaan zeg. Leert niemand meer stam+t op school ofzo?

Bijdrager
    macworks

sorry je heb(t) gelijk…

ik begreep dat snow helemaal in-to the intel was, ik wil een mini kopen, die het maximale uit zijn intel haalt voor zijn HD prestatie’s, als ik dan eerst een os installeer, die eigenlijk half-half is…..??

Het is niet heel schokkend, maar ik begin liever gelijk goed

Bijdrager
    Steph
    ”macworks”

sorry je heb(t) gelijk…

ik begreep dat snow helemaal in-to the intel was, ik wil een mini kopen, die het maximale uit zijn intel haalt voor zijn HD prestatie’s, als ik dan eerst een os installeer, die eigenlijk half-half is…..??

Het is niet heel schokkend, maar ik begin liever gelijk goed

Had gister de beta versie van snow leopard gestalleerd op m’n macbook pro. Maar hij werd er niet sneller op. Maar daar zal vast nog verandering in komen.

Edit: ik zeg het niet goed. Hij is ongeveer even snel, maar de grafische kaart blijft wat achter met de rest. Dit zelfde geldt voor de disk test.

http://db.xbench.com/merge.xhtml?doc2=349433 10.6
    http://db.xbench.com/merge.xhtml?doc2=337629 10.5

Bijdrager
    Koetjesreep

Heb je dan wel 64bits?
    Op mijn MacBook is hij namenlijk al een stuk sneller.

Bijdrager
    Steph
    ”Koetjesreep”

Heb je dan wel 64bits?
    Op mijn MacBook is hij namenlijk al een stuk sneller.

Ja. c2d 2.4 ghz.

Alles in de activiteiten weergave stond ook op intel 64bit

Bijdrager
    casperrrrrrr

Waar heb je hem vandaan dan?

Bijdrager
    Koetjesreep

vandaag is de nieuwe verstuurd: 10A286.

New Content

This seed contains some major new changes in the following areas:

QuickTime Player:
    The new QuickTime Player has a new minimal UI and is focused on playback.

Finder:
    Finder includes a new Cocoa Desktop, Info Window and Contextual Menu

Safari:
    Safari 4 beta is included in the seed as the default browser.

Bijdrager
    .Robin
    ”macworks”

ik wil gerust een paar maanden wacht op snow, maar een jaar trek ik niet…

Stel je voor dat je met Leopard moet werken. Dat is ook zo traag/waardeloos/kut en onstabiel he? Jonge jonge, wees een tevreden met wat je hebt. Snow Leopard komt heus wel… :? :x

Bijdrager
    NI3LS

Ik zou het ook fijn vinden als Snow Leopard kwam, puur omdat het op 64-bit werkt en dan(hoogst waarschijnlijk) eindelijk Aqua eruit is!;-)

Bijdrager
    Applebanaan

Hij word voor intel he? :cry:

Ik heb de BETA al wel gezien.

Bijdrager
    calvin

Hij word of Hij wordt??

Lekker hoor, al die mensen die niet meer normaal de grammatica kennen.

En een 64bit os is leuk, maar als de applicaties niet 64 bits zijn, heb je er geen bal aan.

Bijdrager
    Koetjesreep

De meegeleverde applicaties zijn wel gewoon 64 bits natuurlijk. Dus je hebt er zeker wel wat aan. Je hebt de snelheid van je OS al mee. Overigens kennen de meeste mensen de regels wel hoor, het gaat hem alleen om het toepassen ervan.

PS. 10286a is aan het downloaden :), ben benieuwd. Ik zal mijn ervaringen posten.

Bijdrager
    Applebanaan
    ”calvin”

Hij word of Hij wordt??

Lekker hoor, al die mensen die niet meer normaal de grammatica kennen.

En een 64bit os is leuk, maar als de applicaties niet 64 bits zijn, heb je er geen bal aan.

Ik ben een jongen van 12 jaar, je kan dan wel elke keer gaan zeuren wanneer iedereen een typefout maakt.

Bijdrager
    strigoi

offtopic:

Dat soort basis grammatica hoort iedereen te kennen ongeacht zijn of haar leeftijd (met uitzondering van de echte kleintjes natuurlijk). Leeftijd is geen excuus voor dat soort fouten en als iemand je corrigeert hoeft dat niet per definitie negatief te zijn. Hopelijk steek je (of in dit geval Calvin) er nog wat van op en maak je dergelijke fouten minder en het liefst niet meer in de toekomst. Succes!

Bijdrager
    R-Flow
    ”Koetjesreep”

De meegeleverde applicaties zijn wel gewoon 64 bits natuurlijk. Dus je hebt er zeker wel wat aan. Je hebt de snelheid van je OS al mee. Overigens kennen de meeste mensen de regels wel hoor, het gaat hem alleen om het toepassen ervan.

Wat zijn de voordelen precies die 64-bit zo geweldig maken als je werkt met Safari, Mail, iCal, iTunes, iPhoto e.d.? En dan ga ik er effe van uit dat het gemiddelde forumlid hier geen Mac heeft met 8 GB geheugen of meer.

Bijdrager
    Koetjesreep

Het gene wat jij nu noemt is door apple ook naar 64bits verheven. Dus leopard levert de 64bits programma. Zoals je kunt zien in dit… of een ander topic (ik heb vandaag een screenshot geplaatst) Quicktime en dergelijke, finder, noem het maar op zijn nu in 64bits geschreven wat snelheidswinst oplevert. Dat geheugen is inderdaad niet aan de orde, want weinigen zullen zoveel geheugen er in kunnen steken.

Bijdrager
    R-Flow

Voor zover ik weet draait een programma niet opeens sneller puur omdat het in 64-bit geschreven is. Helemaal wanneer het om relatief kleine programma’s gaat. Het enige echte voordeel van 64-bit is naar mijn weten (en dan ga ik misschien een beetje kort door de bocht) dat programma veel meer geheugen kunnen opvragen.

Bijdrager
    Koetjesreep

Klopt, dat is een voordeel, het andere voordeel is dat het iets sneller draait als beidde 64bits zijn.
    Maar goed, ik hoef jou niet te overtuigen:wink:

Bijdrager
    R-Flow
    ”Koetjesreep”

Klopt, dat is een voordeel, het andere voordeel is dat het iets sneller draait als beidde 64bits zijn.
    Maar goed, ik hoef jou niet te overtuigen:wink:

Nee, maar als jij hier iets verkondigt is het wel fijn als je het met technische feiten kunt ondersteunen. Ik trek in dit geval in twijfel of het de 64-bit basis van Snow Leopard en haar programma’s is die voor een echte snelheidswinst zorgt. En dan met name op configuraties die 4 GB of minder geheugen hebben/ondersteunen.

Bijdrager
    Koetjesreep

Ik heb hem draaien. Misschien is dit empirisch onderzoek niet genoeg voor jou.
    Natuurlijk is 64bits met 64 bits programma’s gewoon sneller, zeker omdat de programma’s minder ruimte innemen dus sneller naar het geheugen geschreven kunnen worden.

Maar goed, speciaal voor jou die de uitspraken van GOD in twijfel neem.

“Some programs such as data encryption software can benefit greatly from 64-bit registers (if the software is 64-bit compiled) and effectively execute 3 to 5 times faster on 64-bit than on 32-bit.” (http://en.wikipedia.org/wiki/64-bit)

Goed, zoek zelfs eens, genoeg over te vinden.

PS, ik zeg dus niet dat het dubbel zo snel werkt of iets anders, ik zeg gewoon dat het sneller is.

Bijdrager
    R-Flow

Snow Leopard installeren kan uiteindelijk iedereen dus dat zegt in principe weinig over jouw kennis van het systeem. Dat 64-bit programma’s automatisch minder ruimte innemen is complete onzin omdat er veel meer factoren zijn die een veel grotere invloed hebben op de grootte van het .app bestand dan de executable alleen. En waarom je een quote naar voren haalt over iets specifieks zoals “encryption software” weet ik niet, want het gros van de programma’s hoeft helemaal geen bestanden te coderen met complexe reeksen.

Je claimt dat er duidelijke snelheidswinst te merken is, iets dat ik zo aanneem. Ik geloof alleen niet helemaal dat dit door de 64-bit basis komt.

Bijdrager
    compie

Even een benchmark. Leopard (10.5.6) vs Snow Leopard(10a286) op een mac book 5,1

De echte snelheidsverbeteringen komen pas met software speciaal voor Snow Leopard geschreven denk ik:

Leopard
    Geekbench
    64 bit 3467
    32 bit 3068

Xbench 120

Snow leopard
    Geekbench
    64 bit 3668
    32 bit 3276

Xbench 122

Snow leopard dus wel ietsje sneller. Ook in gebruik voelt het snel en reactief aan. Build 10a286 voelt redelijk volwassen aan.

Bijdrager
    sven-
    ”Koetjesreep”

Maar goed, ik hoef jou niet te overtuigen

Dat is zo’n non-argument, dat jouw hele verhaal mijns inziens als flauwekul beschouwd kan worden…

Bijdrager
    Afroman

@ compie

De witte MacBook met Nvidea dus?

Bijdrager
    compie
    ”Afroman”

@ compie

De witte MacBook met Nvidea dus?

Nee de aluminium met backlight :D

dus nvidia 9400M en 2.4 Hgz Intel core 2 Duo 2 GB ram, en 240 GB HD

Bijdrager
    Afroman

Ah dat is dus de MacBook 5.1, Ik dacht de witte namelijk.

Bijdrager
    Koetjesreep
    ”sven-“
    ”Koetjesreep”

Maar goed, ik hoef jou niet te overtuigen

Dat is zo’n non-argument, dat jouw hele verhaal mijns inziens als flauwekul beschouwd kan worden…

Dat jij mij dus schijnbaar ziet als GOD die iedereen moet overtuigen kan naar mijns inziens verklaren dat jij de lompste OMT-er award verdiend.

Gefeliciteerd, je hebt hem! Ik zal je overtuigen als je hem op komt halen!

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 32)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.