6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    jan_vk

Snow Leopard op nieuwe Macbook?

Hoi,
    onlangs nieuwe 13′ 2,5 core i5 MB Pro (nog geen retina) gekocht en daarmee kennisgemaakt met Lion. Voordien werkte ik nog met Leopard. Lion blijkt voor mij meer nadelen dan voordelen te hebben; vooral: CS3 werkt zo te zien niet goed. (CS3 is van de oude Mb meegekomen via migratieassistent, ik heb dus nog niet geprobeerd het extra opnieuw te installeren). Nieuwe versie van CS is voorlopig geen optie.

Kent iemand een truukje om Snow Leopard op mijn nieuwe Mb te installeren? (ipv Lion dus).

alvast bedankt, Jan Vk

Bijdrager
    Yggdrasil

Hey,

Ik weet dat je kunt downgraden als Snow Leopard er ooit heeft opgestaan maar ik denk bijna zeker dat je geen downgrade kunt uitvoeren als Lion er oorspronkelijk opstond.

Bijdrager
    Afroman

Je kan niet gemakkelijk downgraden naar een OS die niet oorspronkelijk op je Mac stond. Je mist dan een hoop drivers voor bepaalde componenten.(CPU, GPU, USB poorten etc).

Het kan wel, maar dan moet je handmatig al die drivers opzoeken maar dat is een enorme klus.

Bijdrager
    mowat

Moeilijk denk ik . Ik heb ook al eens Tiger willen installeren op een iMac waar Leopard origineel opstond , maar ik kreeg onmiddellijk een kernel panic. En ik heb toen ook via het forum geen antwoord gevonden hoe het wel kon.

Bijdrager
    LeonDekkers

als de computer onlangs is gekocht zou een upgrade naar Mountain Lion wel eens gratis kunnen zijn. Misschien dat daar de problemen wat minder zin?

Bijdrager
    Soulshaker

Verder upgraden is niet altijd een oplossing.
    Zeker voor cs3 kan je dit vergeten

Ik zie hier veel leden zomaar upgraden zonder te beseffen wat de consequenties zijn .
    Bij lion werkt bijvoorbeeld geen power pc software meer , met alle gevolgen van dien.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.