8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Jochen

Snow Leopard op externe SSD installeren

Om “Adobe Creative Suite Standard” te draaien wil ik op een externe SSD Leopard of Snow Leopard installeren.
    Van Leopard heb ik de originele installatie disk, maar wanneer ik de installatie start en het programma herstart , start de installatie niet op, maar herstart mijn MacBook Pro mid 2009.

Nu heb ik via: https://isoriver.com/mac-os-x-snow-leopard-10-6-iso/ Snow Leopard gedownload, maar deze geeft aan dat ik Mac OS X-installatie 23.1 heb. “U kunt deze versie van het programma Mac OS X-installatie niet gebruiken met deze versie van OS X.”

Snow Leopard

Iemand een idee hoe me het installeren van een geschikte OS voor Adobe CS gaat lukken?

Bijdrager
    MacFan55

Di Leopard versie is waarschijnlijk van een andere Mac of een te oude versie voor die MacBookPro.

Minimaal 10.5.7 is de laagste versie voor deze MBP.

Voor SnowLeopard moet je de retailversie hebben en daarvan opstarten – niet van de MacBookPro zelf.

Maar misschien deed je dat al?

Bijdrager
    Jochen

Leopard hoorde inderdaad bij mijn vroegere laptop. Wel een retail versie.

Hoe kom ik aan SnowLeopard, de retailversie? Ik probeerde de versie die ik heb al op een disk te zetten, maar ik denk dat mijn drive ook niet super meer functioneert, deze gooit de lege DVD’s er meteen uit.

Bijdrager
    McD44N

Je kunt ook een bootable USB stick met daarop de Snow Leopard installer maken. zie deze YT voor een tutorial:

Door je Mac te restarten met de Option (⌥) of Alt knop ingedrukt krijg je de bootmanager te zien, waarbij je de USB stick kunt kiezen om vanaf te booten. Als installatie schijf kies je dan de externe SSD. Uiteindelijk heb je dezelfde toetscombi nodig om te kunnen booten van de SSD waar Snow Leopard op staat.

Als je een Snow leopard installatieschijf zoekt, op Marktplaats zijn er een aantal te koop. Ook als kant-en klaar bootable USB stick, zoals hier:

https://www.marktplaats.nl/u/igor/7244298/

Bijdrager
    computer space

Snow Retail kopen? Dat kan gewoon bij Apple. Krijg je voor 18€ een doosje met stuk of 6 schijfjes (volledige server/dev editie). Heus, geen grap! Je moet de store wel bellen, hij staat er online niet meer tussen. Een van de weinige koopjes bij Apple, en hws ook sneller en goedkoper dan bij MP scammers.

Bijdrager
    Jochen

computer space

Het laatste OS dat Apple nog verkoopt is El Capitan. Ouder is door hun niet meer te leveren. Is dat niet vorig jaar veranderd?

McD44N

Ik ben voor jouw laatste optie gegaan, Marktplaats. Een bootable USB maken met een ouder OS wordt goed uitgelegd. In een nieuwer OS gaat het via de Terminal, leuk uitgelegd overal, maar natuurlijk weer niet voor de oudere systemen zodat ik er niks van snap…

OS X El Capitan: Een installatie USB stick maken

In El Capitan is de optie “RAID” in Schijfhulpprogramma vervallen ofzo?
    Marktplaats dus maar…een bootable USB stick met Snow Leopard zal vandaag of morgen binnen komen hoop ik.

Bijdrager
    Jochen

Snow Leopard draait! 👍🏼

Bijdrager
    McD44N

Mooi!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.