7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Nickf

Snow leopard naast Mountain Lion

Hey iedereen,

Ik heb hier een cd’tje van Snow leopard liggen, die ik graag even in Virtualbox (of ander programma’tje) wil installeren.
    Nu hangt hij bij Virtualbox vast, en boot hij niet vanaf het cd’tje.
    Ook bij vmware schiet ik niet op.

Welk programma kan ik het beste gebruiken, en hoe moet ik alles instellen?
    Ik draai zelf Mountain Lion

Bijdrager
    TheoKl

Hallo Nickf,

Spijtig maar waar: Virtualbox en VMWare maken gebruik van de Server-versie van Snow Leopard en niet de gewone huis-tuin-en keukenversie die wij thuis gebruiken. De enige optie is 2 partities maken bij het installeren: 1 voor SL en 1 voor ML. Dat werkt gegarandeerd.

Bijdrager
    flyerking

Hey iedereen,
    Ik heb hier een cd’tje van Snow leopard liggen, die ik graag even in Virtualbox (of ander programma’tje) wil installeren.
    Nu hangt hij bij Virtualbox vast, en boot hij niet vanaf het cd’tje.
    Ook bij vmware schiet ik niet op.
    Welk programma kan ik het beste gebruiken, en hoe moet ik alles instellen?
    Ik draai zelf Mountain Lion

Waarom wil je beide gaan gebruiken?, misschien hebben we voor jou probleem wel een andere oplossing

Bijdrager
    Nickf

Ik ben aan het oefenen voor mijn rijopleiding, theorie examen, en dat is een power-pc applicatie

Bijdrager
    Afroman

Dan moet je tiger of Leopard gebruiken want in show Leopard is alle ppc-code eruit gehaald.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Spijtig maar waar: Virtualbox en VMWare maken gebruik van de Server-versie van Snow Leopard en niet de gewone huis-tuin-en keukenversie die wij thuis gebruiken.

Het is best mogelijk om de gewone versie in een VM te installeren, maar dat vereist wat meer werk. Kort gezegd komt het erop neer dat je een image van de DVD moet maken, daarop een (leeg) bestand maken met een bepaalde naam zodat de VM denkt dat het de serverversie is, en dan kun je hem installeren. Er zijn verschillende websites te vinden die uitleggen wat je moet doen.

Bijdrager
    TheoKl

Dat zou fijn zijn Jakko als het wel mogelijk is. Helaas ben ik er niet in geslaagd de sites te vinden die vertellen hoe het moet? Advies?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.