13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    luna1611

snow leopard installeren na plaatsing nieuwe ssd

Kan er mij iemand helpen . Ik heb een Imac van begin 2007 . Nu is mijn interne harde schijf gecrasht ik had in het begin leopard . Maar heb dan een paar upgrades naar snow leopard lion en uiteindelijk maverix gedaan. Nu het laatste cd tje dat ik heb is de snow leopard de rest is allemaal digitaal gedownload. Nu was mijn vraag kan ik na plaatsing nieuwe harde schijf ineens de snow leopard installeren zonder eerst de originele grijze cd’s van Leopard te installeren , en nadien mijn digitale downloads terug te installeren via mijn apple ID ?????

Bijdrager
    makasa

Mavericks kan je ook installeren. Waarom sl installeren?

Bijdrager
    luna1611

Hey omdat dan alles weg is volledige nieuwe harde schijf . En mavericks kan ik toch enkel installeren via mijn apple id . Ik bedoel er moet toch eerst een basis opstaan voor ik verder kan of niet ?

Bijdrager
    luna1611

En Snow leopard heb ik op cd

Bijdrager
    mowat

Het is nu natuurlijk te laat voor je , maar misschien een idee voor de toekomst. Ik maak regelmatig een Superduperkopie van mijn HD . Als je schijf dan crasht , dat kan je ten eerste doorwerken door op te starten vanaf die image. En je kan , na plaatsing van een nieuwe HD , de oude gewoon terugzetten met 2 muisklikken , met inbegrip van je systeem , je programma’s je instellingen , wachtwoorden , data enz…
    Mijn interne is Ć©Ć©nmaal gecrasht en ik was toen heel blij dat ik die image had.

Bijdrager
    luna1611

Hoi ik heb wel externe harde schijf met back up van alles
    bedoel je dat ik van daaruit alles terug kan zetten zonder problemen ?

Bijdrager
    luna1611

Hoe start ik dan pc op met de option toets ingeduwd en dan opstarten via externe harde schijf?

Bijdrager
    mowat

Als je een opstartbare backup gemaakt hebt dan kan je inderdaad met de optiontoets ingedrukt opstarten vanaf die externe schijf. Je kan dat niet vanaf de backup van je timemachine. Met timemachine kan je nadien als je opnieuw een systeem installeert wel alles mee terugzetten.

Bijdrager
    luna1611

A ok bij mij is het inderdaad met time machine . Dus dan toch eerst Snow leopard installeren en dan alle programma’s terug halen via time machine . Maar het maakt ni uit dat ik niet eerst de grijze cd’s installeer die er origineel bij zaten met leopard op ? En dan kan ik nadien toch mijn digitale aankopen terug installeren en zo dan ineens overstappen terug naar Mavericks . Alvast bedankt. Mac net weer vastgelopen echt erg ze . het is maar ik weet het graag op voorhand de 2de maart is het beurs en gaan ze mijn harde schijf meebrengen zodat ik terug zorgeloos op mijn mac kan werken .

Bijdrager
    luna1611

En hoe maak ik die kopie zoals jij beschreef hier boven ?

Bijdrager
    mowat

Nadat je een nieuwe HD hebt laten plaatsen, je systeem weer geĆÆnstalleerd hebt en via Timemachine of op een andere manier al je gegevens weer overgezet hebt , kortom als je computer weer helemaal in orde is , dan download en installeer je het programma Superduper ( of CCC , dat doet hetzelfde).
    ste : http://www.shirt-pocket.com/SuperDuper/SuperDuperDescription.html
    Vervolgens stel je het programma in naar je wens en kan je met enkele muisklikken op een externe HD een opstartbare kopie maken van alles wat op de interne HD staat.
    Loopt er ooit iets fout met je interne HD dan kan je van die kopie via het indrukken van de Alt/optiontoets opstarten en de kopie weer terugzetten naar je interne HD. Wel in de gaten houden dat op die kopie enkel de gegevens staan zoals je ze de laatste maal gekopieerd hebt. Dus ofwel heel regelmatig kopies nemen of , best, ook je timemachine laten werken , zodat je altijd nog bestanden die niet op de laatste kopie staan kan terughalen.
    Je kan het gratis gebruiken maar als je regelmatig kopies neemt dan kan je het ook aankopen , dat werkt sneller, vermits het dan enkel de wijzigingen aanvult.

Bijdrager
    luna1611

Heel hard bedankt Mowat . Ik ga dat zeker doen voor in de toekomst x

Bijdrager
    agroeneschey

Je kunt Snow Leopard gewoon installeren op je SSD en dan de nodige updates via je Apple ID installeren.
    Heb ik ook gedaan geen enkel probleem tegen gekomen.

Succes Anton.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.