11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    nebilem

Snow leopard installeren

Hallo,

Ik heb Lion upgrade en ik wil een clean install doen met SL. IK heb de originele dvd maar als ik het wil installeren krijg ik de melding dat ik niet kan opstarten via Macintosh hd. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Ik eb de hd gewist ben bang dat ik Macintosh hd schijf ook heb gewist.

Voordat topic wordt verwijderd. Ik heb al gezocht kan niets vinden met dit probleem. Voorbeelden op youtube helpen ook niet.

Bijdrager
    nebilem

IK kan mn HD niet wissen. Krijg telkens de melding dat het is mislukt. Probleem is dat mn recovery hd weg is. Weet iemand hoe ik dat kan terugkrijgen?

Moderator
    Strifer

Ik weet niet hoe je die recovery hd terug kan krijgen, maar je kan toch van de dvd starten als je deze als opstartschijf aan klikt en herstart? Of door die dvd erin te doen en de ‘c’ ingedrukt te houden tijdens het booten/opstarten. Duurt altijd even een tijdje voordat ie ‘m pakt… dat is normaal.

Bijdrager
    SunKeeper

Hoe probeer je te wissen?

Als je opstart vanaf de Snow Leopard DVD zou het wissen prima moeten kunnen.

Zo niet, moet installeren lukken.

Als het allebei niet lukt, kijk dan of je “Controleer schijf” kunt doen. Herstel de schijf wanneer nodig. Als dat goed lukt, probeer dan te wissen en vervolgens te installeren.

Bijdrager
    nebilem

Als ik vanaf cd wil installeren krijg ik de meldin ‘ opstarden vanaf macintosh hd niet mogelijk’ . weet iemand hoe ik daar dit zo kan instellen dat hij vanaf de cd opstart? SOrry ben nog niet zo handig met osx

Bijdrager
    SunKeeper

Druk de Option-toets eens in tijdens de BOIINNGGG.

Option zit op de rij van de spatiebalk, tussen de Command en de Control in.

Moderator
    Strifer

Volgens mij start ie niet op van de DVD, daarmee moet ie eerst beginnen (install dvd erin, herstarten en de ‘c’ indrukken totdat je iets van installatie op het scherm ziet verschijnen). Tenminste, dat is wat ie wil in de OP.

Bijdrager
    nebilem

Het is opgelost. Veel dank aan de gene die aan het meedenken waren.

Bijdrager
    SunKeeper

Dank voor het melden.:thumbsup:

Bijdrager
    Stirf

Even met het oog op lezers van dit topic: hoe is het opgelost?

Bijdrager
    nebilem

Volgens mij deed ik iets verkeerd bij selecteren hd. Hij wilde niet opstarten. Op gegeven moment is het wel gelukt om hd te selecteren gewist en toen deed ie het.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.