30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 817)
  • Q:
    Bijdrager
    bedhead

Snow Leopard bevindingen, problemen, tips en trucs

Het is eindelijk zover. Snow Leopard is deze nacht gereleased. In dit topic kunnen jullie kwijt wat jullie goed vinden, verschillen die jullie opmerken, problemen die je ondervindt, tips en trucs voor de mede-Maccers.
    Is hij echt zo goed zoals ze zeggen? Ik hoor het graag.

Bijdrager
    dddfnfjefefle
    Bijdrager
    wouwout

nee alsjeblieft dit topic niet sluiten en verwijzen naar een topic met 55 pagina’s. dat is zo onhandig.

Bijdrager
    Macosxachist

Nee, het lijkt mij ook veel beter om een nieuw topic van 55 pagina’s te starten! :lol:

Bijdrager
    binaries4me

Ik heb ook liever een schoon topic mag deze open blijven??

Bijdrager
    Mr. White

We hebben al een topic. Gewoon sluiten dit lijkt me?
    Anders krijg je echt 10 tal topics over hetzelfde.

Bijdrager
    sturb

Als we zo doorgaan dan hebben we drie pagina’s discussie….. Kom op me die bevindingen! Ben benieuwd. Hier regent het te hard om op de fiets naar de APR te gaan:)

Bijdrager
    binaries4me

Dit kan toch de laatste zijn. Bij tweakers maken ze ook een deel 2 van een topic als het te groot wordt. En dit onderwerp zal heel groot worden

Bijdrager
    MacBooky

Ik stel voor om gewoon het hele forum maar in 1 topic te gooien, scheelt een hoop gezeur toch?

Bijdrager
    pinkie

Maak er een poll van in een apart topic. Jezus, wat een gezeur zeg. Ik heb SL nog niet.:mrgreen:

Bijdrager
    propimp

Het valt me op dat ik dit niet krijg
    http://www.apple.com/macosx/refinements/images/overlay_services_02_20090608.jpg
    Bij rechtste muisklik op tekst..
    Verder merk ik zo nog niet veel verbeteringen op..
    Kan ook niet zeggen dat alles nou echt sneller is maar dit kan aan mij liggen natuurlijk.

Bijdrager
    Skonning

Heb hem, vind er (zoals verwacht) niet zoveel aan. Sorry hoor, maar wat is er nu eigenlijk echt beter? Iets sneller?

Bijdrager
    prullenbak
    ”Skonning”

Heb hem, vind er (zoals verwacht) niet zoveel aan. Sorry hoor, maar wat is er nu eigenlijk echt beter? Iets sneller?

Ja, en stabieler, en je kan weer een paar jaar vooruit, omdat je met de tijd meegaat. En een paar kleine features en tweaks hier en daar. Vond je leopard zo slecht dan?

Bijdrager
    barta

weet iemand al wat het daadwerkelijke ‘build nummer’ is geworden? 10A432?

Bijdrager
    ronald

De berichten over Sl zijn behoorlijk negatief

lijken nog veel te veel fouten in te zitten.
    te snel uitgebracht?

Dus, wachten tot de eerste 2 updates er zijn wil je zeker zijn dat je bestaande programma’s blijven werken wil je productief blijven.

Jammer, Jaquar en Tiger waren uit de doos wel ok.

Met Leopard ook maar paar maanden gewacht voor dat ik het installeerde.

En SL gaat dezelfde weg op.
    Wat rest is de doos :_)

Benieuwd wat we de komende dagen en weken gaan vernemen.

De early adoptors zijn weer moedig.

http://venturebeat.com/2009/08/27/apples-snow-leopard-may-stop-you-from-doing-your-job/?obref=obinsite

Bijdrager
    silvercircle

Als je merkt dat de systeem voorkeuren te langzaam openen, of je telkens de melding krijgt dat een bepaald paneel opnieuw moet geladen worden, gebruik dan de info van de Finder om systeem voorkeuren te laten openen in 32 bit modus.

Daarna opent het weer in een flits.

Bijdrager
    ronald

was dat nu niet net de feature van SL?

dat het sneller zou gaan en in 64 bits??

”silvercircle”

Als je merkt dat de systeem voorkeuren te langzaam openen, of je telkens de melding krijgt dat een bepaald paneel opnieuw moet geladen worden, gebruik dan de info van de Finder om systeem voorkeuren te laten openen in 32 bit modus.

Daarna opent het weer in een flits.

Bijdrager
    prullenbak
    ”ronald”

De berichten over Sl zijn behoorlijk negatief

lijken nog veel te veel fouten in te zitten.
    te snel uitgebracht?

Apple’s Snow Leopard may stop you from doing your job

Ik zie daar geen negatieve review…toch? Tja, sommige programma’s zijn niet meer of nog niet 100% compatible…wisten we al. Next.

Er zijn weinig visuele veranderingen, maar die er zijn, zijn wel ok. Wisten we al. Next.

Er is iets, maar niet veel snelheidswinst. Alleen het opstarten gaat sneller? Wisten we al. Next.

Ik ga m vanmiddag gewoon kopen hoor…

Bijdrager
    bedhead

Ik ga hem deze namiddag ook aanschaffen. Voor mijn Power Mac toestellen (die nog onder Tiger draaien) ga ik voor de gewone Leopard Box (Mac Box Set). De Snow Leopard komt dan op de intel-toestellen.

Trouwens, een topic van 55 blz over speclulatie is niet hetzelfde dan een nieuw en vers topic waarin alle nieuwtjes, weetjes, problemen en bevindingen aan bod komen. Ik zeg dit niet omdat ik de TS ben, maar omdat ik in dat andere topic gewoon door het bos de bomen niet meer zag.

We continue!

Bijdrager
    MacHW

Net Snow Leopard Family Pack binnen en op beide Macs geïnstalleerd. De oude Mac, geen enkel probleem; echter bij mijn Unibody kan ik geen screenshots meer maken; hij geeft als melding aan dat hij ze niet kan saven. Iemand een idee wat dit kan zijn. Ik heb de permissies al hersteld. Ik kan ook wel andere bestanden opslaan op de desktop.

Bijdrager
    prullenbak
    ”bedhead”

Ik ga hem deze namiddag ook aanschaffen. Voor mijn Power Mac toestellen (die nog onder Tiger draaien) ga ik voor de gewone Leopard Box (Mac Box Set). De Snow Leopard komt dan op de intel-toestellen.

Trouwens, een topic van 55 blz over speclulatie is niet hetzelfde dan een nieuw en vers topic waarin alle nieuwtjes, weetjes, problemen en bevindingen aan bod komen. Ik zeg dit niet omdat ik de TS ben, maar omdat ik in dat andere topic gewoon door het bos de bomen niet meer zag.

We continue!

En je hebt grotendeels nog gelijk ook!

(en dan wel de nieuwe iLife uit je mac box set op de SL apparaten installeren zeker? Dat zou ik dan deon tenminste…)

Bijdrager
    industrialbirds

Het eerste wat me meteen opviel na installatie is dat de kleurverzadiging van de icoontjes in het dock een flinke boost was gegeven. Ik weet niet zeker of nou de algemene beeldscherminstellingen zijn veranderd, want in firefox ziet het er wel OK uit, maar als ik in finder m’n foto’s bekijk twijfel ik weer een beetje. Het is in ieder geval minder sterk dan wat er met de iconen is gebeurd.

Ben er niet blij mee, m’n opera logo lijkt haast wel roze! Nog meer mensen die dit hebben opgemerkt?

Bijdrager
    iDephazer

kan iemand eens kijken via system profiler welke build het nu uiteindelijk is geworden?

Bijdrager
    MouseMighty

Dat stond al in het andere topic… de 432 build. Dus degene waar inderdaad van vermoed werd dat het GM was is dus ook de final release.

Bijdrager
    Skonning

Ik heb gewoon 10A432, maar heb dan ook nog niet de officiele disk gehaald. Maar dat is toch dezelfde?

Bijdrager
    Hostyle
    ”industrialbirds”

Het eerste wat me meteen opviel na installatie is dat de kleurverzadiging van de icoontjes in het dock een flinke boost was gegeven. Ik weet niet zeker of nou de algemene beeldscherminstellingen zijn veranderd, want in firefox ziet het er wel OK uit, maar als ik in finder m’n foto’s bekijk twijfel ik weer een beetje. Het is in ieder geval minder sterk dan wat er met de iconen is gebeurd.

Ben er niet blij mee, m’n opera logo lijkt haast wel roze! Nog meer mensen die dit hebben opgemerkt?

De icons hebben een enorme resolutieboost gekregen, ze zijn nu een stuk groter en met meer details:wink:

Bijdrager
    doc
    ”industrialbirds”

default gamma is van 1.8 naar 2.2 gegaan, kan jij bij beeldscherm en dan calibreer weer terugzetten als je je er aan stoort;)

Bijdrager
    haakanson

Voor mij was Exchange de belangrijkste redenen om vanochtend Snow te gaan kopen.

Na de installatie moest ik even goed zoeken of Snow nu wel daadwerkelijk geinstalleerd was…

Bij de configuratie van het Exchange account liep ik direct tegen een probleem aan. Mail en contactpersonen werken, de agenda helaas niet. Het lijkt erop dat hij geen verbinding kan maken met de server, terwijl de instellingen hetzelfde zijn als contactpersonen en mail. ik krijg de melding dat de activiteiten niet bijgewerkt kunnen worden. Vreemde is dat wel hele dag activiteiten zichtbaar zijn, maar geen afspraken.

Heeft iemand dit probleem ook?

Bijdrager
    MacBert

Bij mij is de Finder enorm traag geworden. Ik dacht juist dat dit een van de grote verbeterpunten van SL zou zijn, maar het valt mij vies tegen…
    Ik draai SL op mijn unibody macbook 13″ 2.4 GHz met 4 GB intern geheugen, dat zou toch geen probleem mogen zijn.

Bijdrager
    bedhead
    ”prullenbak”
    ”bedhead”

We continue!

En je hebt grotendeels nog gelijk ook!

(en dan wel de nieuwe iLife uit je mac box set op de SL apparaten installeren zeker? Dat zou ik dan deon tenminste…)

Neen, daar heb ik geen iLife op nodig eerlijk gezegd. Hoeft dus niet op alle toestellen :).

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 817)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.