4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    giljom

Sneltoetsen toewijzen aan e-mail

Ik zou graag een sneltoets toewijzen voor mijn e-mail adres, is dat mogelijk en hoe werkt dat,ik kom er niet, graag uw hulp

• Dit onderwerp is gewijzigd 6 dagen, 23 uren geleden door Pete.Z. Reden: Snel naar het goeie forum
    Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Om het snel ergens te kunnen typen bedoel je? Een sneltoets als zodanig gaat denk ik niet lukken, maar je zou wel een afkorting ervoor kunnen bedenken en die in de systeemvoorkeuren → Toetsenbord → Tekst op kunnen geven zodat je alleen dat hoeft te typen. Zet je bijvoorbeeld ik@ in de lijst met als vervanging je e-mailadres, dan hoef je maar „ik@” te typen en na een druk op de spatiebalk, Return e.d. komt je adres er te staan

Bijdrager
    giljom

Jakko, alvast heel erg bedankt, het is mij gelukt.

Bijdrager
    feek

Je kan er wel een snelkoppeling / toetsencombinatie aan toevoegen.

Ga naar Systeemvoorkeuren > Toetsenbord > Toetscombinatie

Selecteer in de zijbak “Apps”

Klik op het plusje en selecteer de “Mail” app.

Kijk in Mail hoe je ‘van’ email is (EXACT) iets van Jouw Naam – jouw.naam@provider.com

Voeg deze tekst (EXACT) in de snelkoppelingen toe en ken vervolgens een toetsencombinatie toe.

Doe dit ook voor de andere e-mail adressen

Edit: Mijn oplossing is om alleen in Mail met een sneltoets je van  e-mail adres te wijzigen, voor andere situaties is de oplossing van Jakko een goede.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.