9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    DBLCreations

sneltoets safari openen?

Hallo allemaal,

ik heb al even zitten rondkijken op google en hier in de zoekmachine maar vond niet meteen de optie die ik eigenlijk wilde gebruiken maar misschien bestaat deze ook helemaal niet. Vandaar mijn volgende vraag:

Ik weet dat er een sneltoets is om je apps volledig te sluiten: cmd + q

Maar ik had graag safari willen openen vanaf mijn toetsenbord. Is daar een sneltoets voor (eventueel zelf instelbaar) of kan dit niet?
    Ik heb ook een wacom intuos 4, zou het daar eventueel mee kunnen?
    Ik bedoel dus echt safari starten van op het bureaublad.

Alvast bedankt:-)

Bijdrager
    CedricH

Misschien is Alfred iets voor jou? Standaard kan dit volgens mij niet.

Bijdrager
    RJ

Ik doe het altijd via spotlight: cmd + spatie en dan typ je safari en enter.

Je hoeft safari niet helemaal te typen, soms doet ie het al na alleen de s te typen of saf.

Bijdrager
    DBLCreations

Hey bedankt voor de snelle reacties. Ik heb Alfred al uitgeprobeerd, maar het blijkt toch niet te doen wat ik wil, cmd + spatie lijkt mij voorlopig inderdaad de beste optie:neutral:

Bedankt alvast!

Bijdrager
    whispering

Met wat zoeken vond ik de volgende oplossing.

Met het gratis te downloaden programma ‘spark’ kun je toetscombinaties toevoegen waarbij de uit te voeren actie met applescript geprogrammeerd kan worden.

http://www.macupdate.com/app/mac/14352/spark

Als voorbeeld heb ik een toetscombinatie aangemaakt die in de Finder met de toetscombinatie command-shift-S Safari opent

Bijdrager
    Verwijder

Op mijn Wacom Bamboo kan ik aan de knopjes acties toekennen. Als ik Open/Run… en vervolgens programma Safari kies dan start Safari met 1 druk op die knop. Waarschijnlijk kan zoiets met jouw intuos ook.

Als je bovenstaand AppleScript gebruikt dan zou alleen de tweede regel genoeg moeten zijn:
    tell application “Safari” to activate

Kan in Spark hotkey type Application niet een programma starten?

Bijdrager
    DBLCreations

Hey bedankt jongens:lol: dit is echt super!

Ik wil ook even mezelf verbeteren:

de Alfred App kan dus ook ingesteld worden met een bepaalde hotkey indien je de powerpack koopt wat ik ook meteen gedaan heb! Misschien leuk om weten voor iemand die hier ook naar op zoek is. Powerpack kost overigens iets van een 15$ dacht ik. (Weet niet juist hoeveel het omgerekend is in €) maar zoveel zal het wel niet schelen denk ik:-)

De andere 2 voorbeelden ga ik toch ook nog even uitproberen.

Hartelijk dank hoor !

EDIT:

Ik heb meteen beide andere voorbeelden uitgeprobeerd en alles werkt netjes!

(Macbook Pro Retina 2.6 / OS X 10.8.2 Mountain Lion) Nogmaals bedankt!

Bijdrager
    Shmoo

Met theedoeken mag je ook koffiekopjes afdrogen..

Het Dock eenvoudiger wordt het niet en voor de toetsenbord mensen is er Spotlight zoals hierboven al eens aangegeven is.

Wil je nog minder moeite dan laat je Safari auto. opstarten zodra je de Mac aan zet en kun je met CMD+ Tabs switchen tussen programma.

Bijdrager
    DBLCreations

@Shmoo

Het gaat me niet om minder moeite doen of wat dan ook, Ik vindt het gewoon prettig werken via het toetsenbord… Je kan toch alles sluiten via cmd + Q waarom zou je het dan niet kunnen starten?

In elk geval, oplossing is gevonden en zoals eerder aangegeven werkt alles perfect want ik heb alle oplossingen die ze hier geboden hebben uitgeprobeerd en gebruik ze nu dus ook dagelijks.

Waarvoor dus nogmaals mijn dank. En voor mijn part mag dit draadje nu wel gesloten worden.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.