4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    oceanwaves

sneltoets opera maximaliseren

Beste,

wat ik me afvroeg: in opera kan je een venster minimaliseren met de sneltoets cmd + M,
    maar bestaat er ook een sneltoets-functie om de omgekeerde beweging te maken, te maximaliseren?

Bijdrager
    Shmoo

Dit is in Google Chrome maar waarschijnlijk zal dit hetzelfde functioneren.

Zoom is zeg maar schakelen tussen twee formaten. Maximaal en je persoonlijke instelling dat onthouden wordt door macOS.

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

Ja Opera heeft dat Zoom ook. Via Geavanceerde Sneltoetsen denk ik? Hij staat niet bij de gewone sneltoetsen.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

<p class=”cite”>oceanwaves op 4 april 2020 om 11:47</p>
    wat ik me afvroeg: in opera kan je een venster minimaliseren met de sneltoets cmd + M,

Niet alleen in Opera, maar in elk programma dat zich houdt aan de standaardsneltoetsen.

maar bestaat er ook een sneltoets-functie om de omgekeerde beweging te maken, te maximaliseren?

Niet standaard, hoewel sommige programma’s er een sneltoets voor hebben (⌃⌘= in Pages, bijvoorbeeld).

Let ook op dat het gedrag van Vergroot/verklein (dat de vertalers van Chrome in de schermafbeelding van Shmoo hierboven verkeerd vertaald hebben) afhangt van het programma: Teksteditor gaat bijvoorbeeld over het hele scherm (behalve menubalk en Dock), Safari zet zichzelf over de volledige hoogte van het scherm en wordt een klein beetje breder (bij mij in elk geval), Pages houdt het oude gedrag van deze functie aan (heen en weer schakelen tussen het document optimaal laten zien en de huidige venstergrootte van de gebruiker), enz.

Wil je over het héle scherm werken, dus ook zonder menubalk en Dock, dan doet ⌃⌘F dat in de meeste programma’s.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.