12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    jazzvb

Sneltoets menu

Hallo,

Na gezocht te hebben met de zoekfunctie (en niet zijn tegen gekomen): bestaat er een sneltoets om naar de menubalk te gaan?

Bedankt,
    Jazz

Bijdrager
    j0han

ctrl + (fn) + F2

Bijdrager
    Jeroen Ruiter

Welke menubalk bedoel je precies?

Bijdrager
    jazzvb

In principe alle menubalken van elke software die op dat moment actief is.
    Menubalk: bovenaan het scherm met: Apple, Help, Weergave, Menu, etc.

Zit nu niet achter de Mac j0han, maar bedankt voor je reactie.

Jazz

Bijdrager
    sedikit

Dit is een ontzettend handig programmaatje. Het loopt verborgen mee.Met één toets heb je alle sneltoetsen, ook die jij nu wilt.En met dit programmaatje leer je al doende:
    http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/23290

Bijdrager
    jazzvb

Weet je toevallig ook of dit programma automatisch opstart als je Mac aandoet (dus na volledig uitgeschakeld te hebben)? Ik gebruik wel eens een andere programmaatje (naam even kwijt) en dat moet ik elke keer opnieuw opstarten.

Bijdrager
    sedikit
    ”jazzvb”

Weet je toevallig ook of dit programma automatisch opstart als je Mac aandoet (dus na volledig uitgeschakeld te hebben)? Ik gebruik wel eens een andere programmaatje (naam even kwijt) en dat moet ik elke keer opnieuw opstarten.

Het start automatisch op, als je dat aangeeft in de KeyCue settings(dubbleclicken op prog-icoon) bij Activation.Dus niet in Systeemvoorkeuren/Accounts/Opstarten! He loopt onzichtbaar in de achtergrond. Pas als je de appeltje-toets lang ingedrukt houdt, vertoont zich transparant het sneltoets-menu. Lees verder even mijn PM.

Bijdrager
    jazzvb

Dank je.
    Wat is PM?

Bijdrager
    sedikit

PM= Personal Mail
    PB=Persoonlijk Bericht
    Beiden zijn hetzelfde, en te vinden in je e-mail box.

Bijdrager
    1984

Misschien is het zinvol om dergelijke informatie hier op het forum te plaatsen, zodat andere die naar dit onderwerp zoeken die info ook vinden:wink:

KeyCue – find, remember, and learn menu shortcuts

Bijdrager
    sedikit

@1984,
    Ik had al dezelfde informatie, als in jouw link, gegeven. Indirect via de link naar Versiontracker. En voor de rest; dank je de koekoek. Een PM(PB) is, zoals de afkorting al zegt, “personal” of “persoonlijk”. Dit vanwege het risico hier in het openbaar geëxecuteerd te worden (grapje)

Bijdrager
    jazzvb

@ j0han: bedankt, in feite bedoelde ik dat. welkom op het forum overigens. van harte welkom in dit geval:D

@ sedikit: jij bedankt voor die link en de PM!! super.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.