8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    ram0n

snelmasker opvullen

Als ik een afbeelding vrij wil maken met behulp van een snelmasker dan gebruik ik ook vaak het “emmertje”om grootte oppervlaktes te vullen.
    Alleen onstaat er bij dit vullen een rand bij deal reeds in snelmasker zittende delen..
    iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?

(ok het is een vaag verhaal maar ik hoop datiemand weet wat ik bedoel..:) )

Bijdrager
    dimelot
    ”ram0n”

Als ik een afbeelding vrij wil maken met behulp van een snelmasker dan gebruik ik ook vaak het “emmertje”om grootte oppervlaktes te vullen.
    Alleen onstaat er bij dit vullen een rand bij deal reeds in snelmasker zittende delen..
    iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?

(ok het is een vaag verhaal maar ik hoop datiemand weet wat ik bedoel..:) )

In plaats van vullen met het ‘emmertje’, maak je een selectie en die breid je met een aantal pixels uit en dan vullen met voor- of achtergrond

Bijdrager
    ram0n

sorry
    ben blij dat je mij begrijpt..:lol:
    snap je uitleg nog niet helemaal:o

:oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

Bijdrager
    dimelot

Als je in snelmaskermodus zit, gebruik jij het emmertje om de rest op te vullen wat je al heb afgemaskerd. Nu gebruik je je de magicwandtool (toverstaf, of toets W), klik in het gedeelte wat je wilt opvullen, ga naar ‘selecteren/bewerken/vergroten’ kiest het aantal pixels en vul het dan met je kleur….Duidelijker kan denk niet….

Bijdrager
    angorawol

Duidelijker kan inderdaad niet.

Bijdrager
    MacBeer

De gereedschappen waar je mee vult en selecteerd kunnen ‘anti-aliasing’ aan hebben staan.
    Dit moet je voordat je een masker gaat maken opvullen.

Ik vergeet dit ook vaker en daarom loop ik een afbeelding altijd even na met een dik penseel waar ik zo’n rand in een minuutje mee weg saus :)

Bijdrager
    ram0n

ok duidelijk!!:D
    thanx allemaal!

Bijdrager
    tiny

Zullen we voor de duidelijkheid en voor de beeldbewerkingsleken ook nog ff vermelden dat we het hier over Photoshop hebben?
    :P

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.