3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    EclipX

Snellere manier om muziek te taggen? (id3)

hey,

ik verzamel nu toch al een paar jaar muziek, en zit nu al aan zo’n 20.000+ tracks in m’n iTunes. Ik heb letterlijk dagenlang bezig gezeten in iTunes, om alles juist te taggen (id3 + genres) en dat is met bloed, zweet en tranen wel gelukt. Het is namelijk superhandig, als alles juist getagged staat, alles te sorteren via smart-playlists

Maar, een paar dagen geleden krijg ik een externe hd mee van een vriend, om alle muziek te koperen, er staan hier zo’n 4000 plaatjes op… maar bijna alle platen zijn verkeerd/niet getagged.

Is er geen manier om deze plaatjes of de plaatjes in een playlist, automatisch te laten taggen? Maar dan wel juist!?

Ik vind het nogal omslachtig, om 1 per 1 plaatjes te beluisteren, CMD+I in te drukken, dan op ’t tabblad Info te klikken, en dan alles juist te taggen.

Wat ik vooral wil, is dat alle muziek de juiste “Genre” tags heeft.

Hopelijk heeft er iemand een oplossing! Liefst gratis

Merci

Bijdrager
    macker

Al eens naar tuneup gekeken?
    link

Bijdrager
    michelvdb

Je kunt in iTunes ook meer dan één onderdeel selecteren. Selecteer item 1 en Shift-klik onderdeel 1+n. Zit er eentje tussen die er niet bij hoort Command-klik dat onderdeel. Command+I om in de hele reeks het genre aan te passen.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.