5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Maks

sneller ventilator aan in macbook pro

ik heb de indruk dat de laatste de ventilator van m’n 15″ macbook pro sneller aanschiet dan vroeger. vroeger hoorde ik hem letterlijk bijna nooit, en de laatste tijd schiet hij geregeld aan na en tijd… is dit normaal?
    mijn computer staat nu overdag ook wel bijna constant aan, dus…. zijn er manieren om eventueel dingen te sparen? zoals een externe cooler eronder zetten ofzo?

Bijdrager
    acb

Misschien zijn de lucht kanaaltjes met de tijd wat vervuild geraakt door stof, logisch dat de koeling dan harder moet werken….

Bijdrager
    jangg

Als de ventilatoren gaan ronken kun je voor de zekerheid eens kijken welke processen er draaien met behulp van de Activity Monitor (in Utilities). Soms draaien er in de achtergrond CPU-slurpende processen zonder dat je dat in de gaten hebt. Bij mij is dat bij tijd en wijle ‘SyncServer’. Die ‘quit’ ik dan en vervolgens wordt het weer rustig.

Bijdrager
    Barabas2005

Ik heb dat met de printer driver van de Canon AL1100C (die word meegeleverd met OSX). Als ik iets print, start er een control programmaatje. Na het printen blijft dat programmaatje open staan, en na zo’n 30min neemt het alle resources op terwijl het niks te doen heeft.

Zodra ik het sluit word alles weer rustig en koel. Weet iemand hoe ik het printer progje automatisch kan laten sluiten als het klaar is met de printopdracht? (Het probleem doet zich voor op zowel mijn iMac als mijn MacBook Pro).

Bijdrager
    deSpaanseRente

heeft ook te maken met het huidige weer hoor ;-).

Mijn macbook pro’s ventilator gaat nu ook regelmatiger aan.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.