9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    atlasemiel

sneller 'als PDF opslaan' met toetsencombinatie cmd>P>P

Hoi allen,

Ik heb net geüpdatet naar mojave maar nu ben ik een handige optie kwijt die ik voorheen wel had. Namelijk met iets minder klikken een XLS als PDF bestand opslaan. Ik had de toetsencombinatie cmd>p>p en dan kon ik al opslaan als PDF dan hoefde ik niet naar de afdrukpagina om daar opslaan als PDF te kiezen en dan pas opslaan. Ik heb deze handige instelling hier een keer gevonden maar kan het niet terugvinden. Weet 1 van jullie of het ook nog werkt in Mojave. En hoe ging dat ook al weer…..bij voorbaat dank.

Emiel

Bijdrager
    jebman

Precies hetzelfde hier, ooit een hele handige tip (van appletips.nl ?) maar werkt niet meer in 10.14 Ook ik heb nog geen workaround.

Moderator
    Night

Bij mij opent die toetscombo de Printer voorkeuren…

Bijdrager
    atlasemiel

Dat doet-ie op de eerste <P> tweede <P> geeft bij mij het ‘impossible POEK’ geluidje

Bijdrager
    McPim

Het werkt nog steeds (hier het recept) maar je moet in Mojave de drie puntjes na ‘Save as PDF’ even weghalen en dan doet ie het weer 😊.

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

In het Nederlands:

Tik in het screenshot hierboven de tekst “Print als pdf” en als sneltoets bijv ⌘-Alt-P

Nu kun je overal ⌘-P en ⌘-Alt-P erachter tikken.

(Dus “Print” en dan meteen “Print als pdf”)

Bijdrager
    McPim

Als je die ‘ALT’ weglaat kun je dus ⌘-P-P drukken zoals @atlasemiel bedoelt, dat is nóg sneller. En er wordt hier ‘Bewaar als pdf’ bedoeld in het Nederlands, het gaat om het snel als PDF kunnen opslaan.

Bijdrager
    atlasemiel

Oh super. Ik ga het volgende week ff proberen ga nu zo naar de Alpen. Thanx again.

Bijdrager
    atlasemiel

@mcpim, drie puntjes weghalen did the trick, Thanx!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.