30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 6295)
  • Q:

Moderator
    Poezenbeest

Snelle vragen, snelle antwoorden!

Naar aanleiding van een aantal vragen die in topics gesteld werden waar ze niet thuishoorden, maar die de moeite niet waren om in een nieuw topic te stellen, en naar voorbeeld van een soortgelijk topic bij de magenta-buren. De Lounge presenteert u een topic voor snelle vragen en snelle antwoorden!

De spelregels: Het gaat om vragen waarvan het antwoord op het puntje van je tong ligt, en die makkelijk in één zin te beantwoorden zijn. Het gaat niet om de diepe vragen van het leven, daar hebben we het Kromme bananen-topic van Marloez al voor.

Je stelt je vraag met een nummer, zodat duidelijk is welke antwoorden op je vraag gegeven worden, want een antwoord nummer je ook. Voorbeeld:
    Q-1: Wie heeft dit concept bedacht?

Het antwoord nummer je met een A:
    A-1: Dat was Sturb, op MacMinds…

Geen hele discussies graag, post alleen als je zeker bant van je antwoord. Linkjes bij antwoorden doen het natuurlijk altijd goed! Hou de vragen kort, hou de antwoorden kort. We gaan hiermee experimenteren, dus zorg dat dit handige en vernuftige topic een succes wordt!

Sterkte! Ik trap af:

Q-1: Wat is de oprichtingsdatum van Twitter?

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

A-1: 2006.
    Q-2: Wat was de snelste G4?

Bijdrager
    Usain

A2 powermac
    Q3 wat is het wereldrecord 100m sprint

Bijdrager
    Lang Lid

A3 Honderd meter platliggen: Leendert
    Q4 Wat is de inhoud van een motorblok van een Peugeot 404 uit 1963?

edit: moet je niet ineens ‘sprint’ erbij zetten oeseen :slant:

Bijdrager
    Nickalicious

A-2 De M8570 (Power Mac G4)

Q-5 Is de Mobee Magic Charger een beetje zijn geld waard?

Bijdrager
    Usain

Oke het loopt nu al door de war!

Bijdrager
    Sascha

Dat komt omdat iedereen even snel een vraag en antwoord in dit nieuwe topic wilde zetten. En dat gebeurde dan tezamen. Ik ben er van overtuigd dat dit wel kan werken.

Bijdrager
    Yggdrasil

A-5: Nee. Leuke gadget maar de Apple Charger voldoet.
    Q-6: Wat betekent ‘speelgerechtigd’ zijn m.b.t. voetbal?

Bijdrager
    Лукас

Q4 Wat is de inhoud van een motorblok van een Peugeot 404 uit 1963?

A-4: 1.6 Liter.

Bijdrager
    Hansi2124

A-6: Als een voetbalbond zijn goedkeuring geeft aan een speler om bij een nieuwe club te gaan spelen, zoals in dit voorbeeld.

Bijdrager
    Seti-Hunter

A-6: Als een voetbalbond zijn goedkeuring geeft aan een speler om bij een nieuwe club te gaan spelen, zoals in dit voorbeeld.

Q7: waar is zijn vraag?

Bijdrager
    Hansi2124

Moet dat dan?

Moderator
    unSOUND

Ik denk dat sommigen dit topic zien als een spel waar ieder antwoord met een vraag afgesloten moet worden, maar dat is niet perse de bedoeling. Het idee is dat er een korte vraag snel behandeld wordt, en als er verder geen vragen zijn mag dit topic gewoon even stil vallen tot de volgende vraag komt. Maar het moeten wel vragen zijn waar je ook geen antwoord op weet, het is geen raadseltjes-topic.

Bijdrager
    arnout

Hoe heet dingetje ook al weer met zijn achternaam?

Bijdrager
    Vinhelper

Zerk heeft toch ook nergens gezegd dat het een spel is?

Maar iedereen gaat als een dolle enthousiast vanalles verzinnen, haha!:razz:

Want waar het “vraagstukkentopic” alleen over de algemene raadsels van het leven mag gaan, kun je hier ieder soort vraag stellen die je wilt, als ik het goed begrijp.

Ook de korte technisch dingen waar veel mensen vaak mee zitten. (ik ook)

Bijdrager
    Yggdrasil

No shit sherlock?! :slant:
    Ik begin de laatste tijd een soort soort jeuk te krijgen aan je reacties op het forum Vinnie… Altijd de alleswetende willen zijn. Je herhaalt praktisch dezelfde woorden als unSOUND. Met zijn reactie alleen hebben we echt wel genoeg hoor.

[size=2](moest ik gewoon even kwijt)[/size]

Q8: Wat is het verschil tussen films in 1080i en 1080p? De bestandsgrootte verschilt ook soms nogal heftig.

Bijdrager
    Vassilli

i is interlaced dat betekent dat de beeldlijnen na elkaar verschijnen (Dus niet in een keer) Bij Progressive ‘p’ verschijnen wel alle beeldlijnen tegelijk.

Bijdrager
    Vinhelper

@Niiiiiiiiiiick: Sorry, het komt in mijn tekst niet naar voren, maar ik lag hier bijna naast mijn stoel van het lachen.:grin:

Mijn vorige post typte ik op de iPhone, dus het kan zijn dat ik de post van unSOUND niet goed heb gelezen. En verder wil ik alleen wat opmerken, ik corrigeer niemand.

A8: de ‘i’ staat voor ”interlaced scan” in 1080i, en in 1080p staat de ‘p’ voor ”progressive scan”. Meer info, klik! (scroll wat naar onder voor specifieke uitleg hierover)

Edit: Vassilli was mij al voor.:thumbsup:

Bijdrager
    Stirf

@Niiiiiick: +1

Bijdrager
    Yaris

Zerk heeft toch ook nergens gezegd dat het een spel is?

Toch wel:

De spelregels: …

Vandaar de verwarring.

Moderator
    Poezenbeest

Het is inderdaad geen spelletje, het is inderdaad geen raadseltopic, het is een plek om even snel een vraag te stellen. Je hoeft geen nieuwe vraag te stellen, het mag.

We gaan verder met experimenteren met dit format… We zijn bij Q7…

Bijdrager
    MrHammond

Hoe heet dingetje ook al weer met zijn achternaam?

Paardekoper

Bijdrager
    inawt

@Niiiiiiiiiiick: Sorry, het komt in mijn tekst niet naar voren, maar ik lag hier bijna naast mijn stoel van het lachen.:grin:

Ligt het aan mij of val jij iedere dag van je stoel van het lachen? Spastisch?:slant:

Bijdrager
    vogel

*leest de vragen in derde persoon enkelvoud*
    Antwoorden: ja en ja.

Bijdrager
    Lang Lid
    inawt op 21 februari 2011

Q8 Ligt het aan mij of val jij iedere dag van je stoel van het lachen? Spastisch?:slant:

A8 ja

Bijdrager
    vogel

Hee, spuit elf! :angry:
    Q9: LL, spreek je over jezelf?:razz:

Bijdrager
    Lang Lid

A9 Nee. Ik ben pas bij spuit 4. Even geduld nog vogel.:lol:

Bijdrager
    Vinhelper

A8: ik ben er nu niet vanaf gevallen.

Q10: Wordt dit ook een poging tot 2de Koffietent?

Bijdrager
    Usain

A10 ja
    Q11 Wanneer word dit topic gesloten

Bijdrager
    Lang Lid

A11 als jij een permaban hebt gekregen.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 6295)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.