17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:

Bijdrager
    Stokking

snelle berekening met SIRI

Hoe kan je Siri een snelle berekening laten maken?

Ik heb nu al van alles geprobeerd…maar
    na: “he siri!”

Moet je toch kunnen zeggen: bereken 2 maal drieënvijftig komma negen…

of nog een simpelere 2 plus 2, maar nee ik krijg een antwoord als: Oke ik heb dit gevonden met een lijst. Lijkt me handig dat je siri kunt laten rekenen zonder de calculator op te hoeven starten. Want ja dat kan dat ‘ kreng’ natuurlijk weer wel. Start calculator maakt dat je alsnog wel alles in mag kloppen.

nou ik ben benieuwd

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, soms is dat Google en Android nog zo gek niet.:)

n.b.: Volgens mij kan Siri alleen in het Engels rekenen (en andere talen), maar niet in het Nederlands.

Bijdrager
    Wyodor

iPad en Chrome :

Bijdrager
    KarelWillem

Krijg je dan ook de rekenmachine van Google er bij gepresenteerd, en wordt het resultaat voorgelezen?

Dit zijn toch echt nog wel de dingen die Apple met Siri veel sneller moet implementeren in alle talen.
    Ze gaan echt achter lopen.

Bijdrager
    Wyodor

De rekenmachine heb ik voor een deel uit de afbeelding verwijderd. Anders werd het te groot.

Hier dan de rekenmachine :

Vervolgens roep ik heel hard ZEVENTIENHONDERDACHTENTWINTIG! IK BEN DE BROER VAN SIRI!

Bijdrager
    KarelWillem

Lol. Ja, je kunt vinden wat je vind van Google. Maar het werkt wél.

Bijdrager
    GoeieDag

KW, wordt jij nu zo’n dombo die bij alles gaat melden dat het op Android wel kan?!
    Daar heeft TS niks aan, en wij ook niet.

Moderator
    Night

KW heeft het over Google. En ja, de grootste zoekmachine ter wereld heeft veel dingetjes toch wel heel aardig geregeld.
    BTW, ik had tot voor kort ook een Android telefoon. En wat ik ook probeer: zo’n fijn toetsenbord als Swype (mbt correcte suggesties, gewoon in het Nederlands) lukt Apple nog steeds niet. Al komt SwiftKey (ook van Google???) een klein stukje in de buurt.

Bijdrager
    Shmoo

Wat mij vooral blijft verbazen is dat mensen maar continue blijven proberen om het voordeel van Siri te zien terwijl ze stiekem ook wel weten dat het geen kant op gaat.

Volgens mij hebben wij gezamenlijk al 2 jaar geleden afgesproken dat Siri gefaald heeft, geflopt is en de concurrentie aan beide kanten Siri heeft ingehaald op een manier waarop het leek alsof Siri niet eens aan dezelfde sport meedeed.

Ik bedoel er zijn mensen die stoppen voor 350,- slimme LED-verlichting in hun huis, bedienen deze dan met Siri en denken dat ze in 2018 leven omdat ze met spraak hun verlichting kunnen bedienen maar zo zit dat niet in elkaar.
    De concurrentie deed dat al 3 jaar geleden en kon ook nog tegelijk een pizza bestellen voor het geval dat je lekkere trek had gekregen.

Anoniem
    Night op 31 maart 2016

En wat ik ook probeer: zo’n fijn toetsenbord als Swype (mbt correcte suggesties, gewoon in het Nederlands) lukt Apple nog steeds niet. Al komt SwiftKey (ook van Google???) een klein stukje in de buurt.

Achter beide keyboards zitten grote bedrijven; SwiftKey werd in februari 2016 overgenomen door Microsoft en Swype is al jaren een onderdeel van Nuance Communications, die onder andere de voice recognition van Siri verzorgen.

Bijdrager
    KarelWillem
    GoeieDag op 31 maart 2016

KW, wordt jij nu zo’n dombo die bij alles gaat melden dat het op Android wel kan?!…

Nope. Maar zoals al aangehaald; met Google werkt dit wel prima.

Bijdrager
    GoeieDag

Wilde niet reageren op Night, maar nu dan wel: jouw eerste reactie is toch echt een screenshot van jouw Android foon.

Bijdrager
    polansky

KW, wordt jij nu zo’n dombo die bij alles gaat melden dat het op Android wel kan?!
    Daar heeft TS niks aan, en wij ook niet.

Doet pijn he, als Apple met iOS en spraakherkenning achterloopt op Google en Android.

Man, man, man – maak je toch eens niet zo druk.

Dat fanboyistische gedoe lijkt haast wel op een soort van Jihadisme dat het heilige geloof in Apple in je los maakt. Het gaat daarnaast ook vrijwel altijd gepaard met een soort van agressief gedrag dat zich moet uiten in uitschelden. Best jammer dat sommigen niet gewoon meer normaal en met respect kunnen reageren. Ik ga er maar vanuit dat je zo niet bent opgevoed.

Bijdrager
    KarelWillem

…jouw eerste reactie is toch echt een screenshot van jouw Android foon.

Ja, het is lastig een screenshot maken van een iPhone, als je die niet hebt.

Bovendien is dit schermpje vrijwel exact gelijk aan die op een iPhone.:)

Bijdrager
    Spinozo

@shmoo, zit ik wel in 2018 als ik tegen m’n horloge roep dat de lichten aan moeten?

Bijdrager
    Shmoo

Nou dan ben je wel het mannetje natuurlijk.:)

Ook heel stoer om te doen op een verjaardag als de hele familie en kennissenkring in de kamer zit.

Bijdrager
    essiw

Ik meen me te herinneren dat dit wel op z’n engels kon, in ieder geval vroeger, voordat we Nederlandse Siri hadden…

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.