3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Pivni Pes

Snelkoppelingen in navigatiekolom werken niet meer.

Via OSX SL kan ik bestanden slepen in mijn navigatiekolom (zie plaatje)

Dit zijn snelkoppelingen naar Illustrator templates, maar sinds ik Lion op een aantal systemen hebt staan, kan ik geen snelkoppelingen meer maken van bestanden, maar wel van mappen.

In de volgende afbeelding staan wel snelkoppelingen, omdat dit met de upgrade zijn me genomen.

Maar als ik er op klikt, dan gebeurt er niks, wel kan ik de met een mapje ervoor verwijderen, maar dat is ook het enige wat kan.
    De snelkoppeling met het documentje als icoon “[print] Vinyl – 1104.ait” kan ik op geen enkele manier verwijderen.
    Mappen kan ik er wel in slepen, en werken dan wel als snelkoppeling.

Is er een manier dat ik toch weer snelkoppelingen kan maken naar mijn Illustrator templates?

Bijdrager
    SunKeeper

Die snelkoppelingen die niet weggaan, dan moet je Command indrukken, en ze er dan uitslepen.
    Dat is een soort beveiliging die in Lion is geïntroduceerd.

Met de andere dingen heb ik minder ervaring, ik heb de software niet. Anderen waarschijnlijk wel.

Bijdrager
    Pivni Pes

Opzicht geen slechte beveiliging, want door je reactie dacht ik dat het er in slepen er van ook wel met de CMD toets ingedrukt moet.
    In dit was zo het geval, ik heb de systemen hier vanmorgen allemaal op deze manier aangepast, en het werkt allemaal weer.
    Bedankt voor de tip.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.