10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    PJ_9911

Snelkoppeling niet selecteerbaar

Vreemd probleem..

Zoals je op bovenstaande foto kan zien heb ik 2 snelkoppelingen naar de map “netwerkeconomie”.
    De onderste snelkoppeling heb ik moeten maken doordat ik de bovenste niet meer kan gebruiken/selecteren. Ik kan deze ook niet verwijderen dmv right click of cmd+backspace.

Ik kan de map wel selecteren met rechtermuisknop, dan komt er enkel “open navigatievoorkeuren”.

Iemand een idee hoe ik de snelkoppeling terug kan laten werken of verwijderen??
    Snelkoppeling is er gekomen door documenten en instellingen te importeren met migration assistant.

Bijdrager
    1984
    PJ_9911 op 01 juni 2011

Ik kan de map wel selecteren met rechtermuisknop, dan komt er enkel “open navigatievoorkeuren”.

Dus dit venster zie je niet…???

In dat geval zou ik de Mac eerst eens herstarten en dan kijken of het er dan wel staat
    ps. snelkoppeling=alias

Bijdrager
    PJ_9911

Heb al eens herstart..

Inderdaad, enkel navigatievoorkeuren komt erop:confused:

Bijdrager
    PJ_9911

Ik kan de map wel vastnemen en verslepen, maar blijft nergens “hangen”. Naar prullenmand slepen gaat dus ook niet.

Bijdrager
    1984

En je klikt rechts op de map “netwerkeconomie”…..?
    Vreemd inderdaad , herstel schijfbevoegdheden….(programma’s >hulpprogramma”s > schijfhulpprogramma)

Bijdrager
    PJ_9911

Jup..

Zal straks eens proberen met schijfbevoegdheden.

Bijdrager
    Oppie

Ik zag laatst ook zoiets voorbij komen bij een ander; ik weet ff niet meer hoe ik het heb opgelost.

Schijfbevoegdheden kun je idd proberen, en anders even de Finder.plist weggooien en de Finder opnieuw opstarten.

Bijdrager
    PJ_9911

Na..
    Schijfbevoegdheden herstellen
    Finder.plist verwijderen
    Finder stoppen en opnieuw starten..

nog steeds geen verandering :s

Bijdrager
    iep

Normaliter sleep je die mappen van de kolom af (gewoon ergens buiten het Finder venster). Als dat niet gaat kon je volgens mij datzelfde doen maar dan met cmd ingedrukt. Het werkt in ieder geval om de map “Desktop” uit mijn navigatiekolom te krijgen (met cmd krijg ik een wolkje ten teken dat ie verwijderd zal worden als ik loslaat).

Bijdrager
    PJ_9911

Haha, super!
    Met de CMD toets is het dus ineens gelukt:razz:

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.