5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Michielio

Snelkoppeling finder Catalina werkt niet??

Hallo allemaal,
    Sinds de installatie van Catalina werken mijn snelkoppelingen niet meer in de finder…
    Projectmappen staan op een externe schijf, als ik de schijf loskoppel en de volgende dag weer aansluit zie ik de snelkoppelingen niet meer staan in de linker kolom…?
    Moet deze elke keer weer toevoegen… snelkoppelingen van mijn HD verdwijnen niet….
    Heb Apple hier ook over gevraagd maar wisten er nog geen antwoord op…
    Ik heb het euvel op mijn iMac en MacBook Pro waar Catalina op draait…
    Wie weet hier een oplossing voor?

Dank!

Bijdrager
    VRam

Probeer eens Finder opnieuw te starten (Option + tweevinger klik op Finder; herstart Finder) nadat de schijf opnieuw wordt aangekoppeld. Wellicht helpt deze workaround.

Bijdrager
    Michielio

Heb de finder opnieuw opgestart maar dit lost het probleem niet op…

Bijdrager
    lord anubis

Klopt, heb ik ook in Mojave. Erg irritant. Denk dat het nu afhangt van de manier hoe je de koppelingen aanmaakt.

je kan ze op twee manieren in de finder navigator plaatsen.

mount de externe schijf en sleep het icoon naar de nav kolom of sleep een folder van de externe schijf naar de nav.

Soms blijven ze dagen lang goed en ineens verdwenen. Dit gedrag heb ik zowel met externe schijven en met netwerk schijven of apparaten.

Merk dat de folder link het langste volhoud.

Misschien een link naar een link maken. Dus je zet in een folder alle links naar je externe schijf mappen en sleep die alias naar de sidebar van de finder.

Dat blijft bij mij staan.

Doe ik ook zo met de waaier/grid items ( alias ) in een folder naar in de dock. Minder onderhoud.

HTH

Moderator
    Night

Misschien is het een idee om eerst een symlink te maken naar de disk, en deze dan vervolgens in de sidebar te slepen.

https://www.howtogeek.com/297721/how-to-create-and-use-symbolic-links-aka-symlinks-on-a-mac/

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.