6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    ramrod

Snelhied externe HDD

Ik wil een externe HDD gaan kopen om die aan mn IMac te hangen via FW 800 en daar mn FCP X en mn projecten op te zetten .

Maakt de snelheid van de HDD nog uit , ik heb heb aantal optie,s maar zie dat de ene schijf 5400rpm draait en de andere 7200rpm .

Bijdrager
    stavos

7200rpm werkt (uiteraard) sneller. Dus voor FCP lijkt het me inderdaad wel verstandig om ook met de snelheid van de schijf rekening te houden..

Bijdrager
    ramrod

Ik dacht dat alleen de overdrachtssnelheid van de HDD iets uitmaakte , er vallen er nu dus weer een paar af

Bijdrager
    stavos

Kijk ook eens op OMT rond naar bijvoorbeeld dit soort draadjes.

ETA: er zijn trouwens een hoop draadjes over de verschillen tussen 7200 en 5400..

Bijdrager
    Artell

FinalCut Pro X en Firewire gaat niet echt flitsen met HD videomateriaal. Maak dan vooral wel gebruik van “proxy” media. Anders is het echt te langzaam…

Bijdrager
    ramrod

Daar heb ik nu al last van 24″ duo core 3.06 met 8 GB werkgeheugen,wilde daarom dat soort werk op een aparte hdd gaan doen , volgens jou geeft dat dus geen verbetering tav stabiliteit en snelheid , vooral heet background renderen duurt soms lang .

Ik werk nu al in Proxy

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.