8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    NI3LS

Snelheid wifi iPhone en iPad?

Gisteren was mijn zus hier met haar HTC One en we wilden even voor de grap kijken welke smartphone sneller download.

Haar HTC One kwam op mijn 60Mbps-verding op bijna 54Mbps uit. Mijn iPhone 5 of iPad mini haalt vaak niet eens, net als gisteren, 30Mbps.

Komt het door de wifi ín de iPhone 5 of iPad mini? Hoe snel zou deze in de praktijk kunnen halen.

Ik krijg straks 150Mbps, zou wel lekker zijn als mijn iPhone net even wat sneller kan streamen.

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Misschien doet die dat op 5GHz wel?

Bijdrager
    NI3LS

Je bedoelt als ik mijn modem op 5Ghz zet?

Ik zal het even proberen!

Bijdrager
    IGBA

Waarmee/hoe heb je die snelheid gemeten?

Bijdrager
    NI3LS

Ik had de router op 802.11b/g/n staan. Ik heb namelijk TV’s in huis welke niet op N draaien.

Ik heb hem nu toch op 802.11n gezet. En inderdaad: de snelheid gaat richting 50Mbps. Dan is het toch vrij simpel. Dan maar geen TV via Wi-Fi.

Snelheid meet ik eigenlijk altijd via de Speedtest.net-app.

Bijdrager
    IGBA

Dat vermoedde ik al. Dan is de waarde die je meet niet betrouwbaar:

Update 6/4/2013: Ookla and Apple have identified an issue that occurs when testing high performance networks on latest-generation iOS devices. You may experience this issue when using the current version of this app. We will be releasing an app update to correct this issue very soon. Thank you for your patience.

Bijdrager
    NI3LS

Ah. Apart. Maar ook via internet wel vreemde waardes hoor. Overigens had ik hem niet op N gezet, maar op 5Ghz.

Bijdrager
    TBITW

de meeste smartphones/tablets hebben een maximale wifi snelheid van 65 mbps. Dit geld in ieder geval voor de nieuwste android flagsships, iphone 4, en ipad 3

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.