4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    wacka

snelheid via airport

ik, met een mac G5, heb laatst naast iemand met een (oude) windows machine gezeten op hetzelfde draadloos netwerk. Nu viel mij op dat zijn connectie met hetzelfde netwerk veel sneller was dan die van mij. Het leek er ook op dat hij voorrang kreeg. Is dit bekend of moet ik iets aan mij instellingen veranderen?

Bijdrager
    iJoost

Wat voor netwerk is het? 11 Mbit/sec of 54 Mbit/sec? Wat voor snelheid haalde je dan? En wat voor snelheid haalde hij? En de ham-vraag bij topics over draadloos en snelheden, welke netwerken zijn er nog meer in de buurt en vooral op welke kanalen zitten alle netwerken. (Widget: AirTrafficControl)

Overigens is in veel gevallen de bandbreedte van je internetverbinding lager dan die van je draadloze netwerk.

Bijdrager
    wacka

het was in het buitenland en we zaten allebij op het netwerk van de (onbekende)buren.. dus snelheid van de wireless is onbekend. Het gebeurde wel eens als hij naar “uitzending gemist” keek (heimwee) dat ik niets meer op het internet kon doen. en op momenten dat ik filmpjes wilde kijken (terwijl ik de enige op het netwerk was) het een hakkerig beeld en geluid gaf, terwijl bij de windows was het streaming… ik heb in mijn imac de nieuwste airport zitten..

Bijdrager
    iJoost

Kortom, valt geen zinnig woord over te zeggen.

Haperende weergave van filmpjes kan trouwen ook heel goed aan iets anders als de snelheid van het netwerk liggen.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.