6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    iDude

snelheid van afspelen v gif-plaatje

Hoi;

ik heb van een website een filmpje geplukt. Het is nu gesaved als een gif-file, waarbij er dus blijkbaar een heleboel (115) losse filmbeelden aan elkaar zitten. Als ik dit gif-plaatje nu naar een powerpoint file sleep dan speelt hij hem wel af, maar dan heel snel (terwijl het op de originele website veel langzamer ging). Weet iemand hoe ik dat kan veranderen (vertragen?)

alvast bedankt!

groet

rogier

Bijdrager
    computer space

In photoshop kun je in imageready de snelheid aanpassen. Graphic converter kan dit ook. Alleen ik weet niet of het direct met bestaande files kan. Misschien splits ie m eerst op om daarna de losse beelden in een nieuw tempo samen te voegen. Probeer eens wat met een van de twee programma’s.
    Risico: Powerpoint zou wel eens de snelheidsinstellingen compleet kunnen negeren. Dan heb je een probleem dat zich niet laat oplossen.
    Ook nog een optie: met GC er een quictimefilm van maken. Dan zal de snelheid wel beter vastliggen.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Ik denk dat het probleem bij Powerpoint ligt, en aanpassen van de GIF dan weinig verschil gaat maken. In het GIF-bestand zelf staat de tijd (in milliseconden) dat elk plaatje vertoond moet worden, waardoor het in elk programma even snel af zou moeten spelen. Maar als Powerpoint dat om welke reden dan ook negeert, kun je het plaatje aanpassen zoveel je wilt zonder dat het uitmaakt …

Dat gezegd weet ik niet of dit ook echt de reden is, maar het zou goed kunnen als je het mij vraagt.

Bijdrager
    iDude

dank voor de reacties!

@martiniman: ik heb graphic converter, maar ik weet niet zo goed welke functie ik moet gebruiken om de file te vertragen??

gr

rogier

Bijdrager
    computer space

vertragen niet, maar er een quictime film van maken. Lijkt me slimmer.

Bijdrager
    iDude

Bedankt!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.