4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Mark de jager

Snelheid Thunderbolt Lacie 2tB schijf

Beste lezer,

Kunnen meerdere partities op mijn Lacie Thunderbolt(2TB) schijf van invloed zijn op de lees en schrijf snelheid?
    3 partities lijken de juiste lees en schrijf snelheid te bereiken één partitie niet, vreemd!

Ik heb het idee dat de schijf niet helemaal juist werkt en traag is. Ook na opnieuw formatteren en opnieuw partities aanmaken.

Alvast bedankt,

Mark

Bijdrager
    Soulshaker

Hoeveel is het snelheidsverschil? En hoe % vol is die trage partitie? Want als er minder plaats is heeft de schijf meer tijd nodig om de data weg te schrijven.

Daarnaast is de snelheid van de schijf ook afhankelijk waar de partitie is geplaatst. Staan de sectoren ervan meer op de buitenzijde is de snelheid hoger dan als de partitie op de sectoren op de binnenzijde staat.

Partities zijn als ringen gevormd op de platters

Op de foto is de groene partitie sneller dan de gele.

Ten slotte is er verschil in het soort data dat je wegschrijft.
    10.000 fotos van 2MB in 500 mappen duurt een pak langer dan 2 blu-ray films van elk 10GB

Bijdrager
    Mark de jager

Thanks Soulshaker(ook interessant om te weten)

Echter, de schijf stond(voor het formatteren) erg vol en was toen ook traag. Maar nu na het formatteren is het probleem nog steeds.
    Zie mijn fotos, deze zijn gemaakt op een totaal lege thunderbolt schijf(wel met partities) met een speedtest app van Blackmagic.

/uploads/community/dea822fc455724a6d6865e0c1957bb39f968291a_67680.png

/uploads/community/a3cd59d4f2412822e6cb344ce57c7267a2049b65_67680.png

Bijdrager
    Soulshaker

Kan je de schijf eens checken met smartreporter.
    Er is een tryout versie die je kan downloaden.

http://www.corecode.at/smartreporter/index.html

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.