10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    goddevader

snelheid surfen met airport/airport express?

Hallo

Heb een vraagje, ik zou graag draadloos gaan internetten, en nu heb ik van een kennis van me een aanbieding gekregen voor een gewoon airport base station voor een spotprijsje, dus geen extreme

Nu heb ik zelf een iBook G4 933 mhz, en moet daar nog een airport extreme cardje in stoppen, maar dan heb ik begrepen dat de maximumverbinding 11 mbps is.

Ik was eerlijk gezegd van plan een airport express te kopen, maar aangezien ik alleen draadloos wil internetten en geen data transfer, zal ik dan in realiteit veel snelheidsverschil ondervinden bij het surfen?
    Alvast bedankt!

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Ligt eraan.
    Als je een hele snelle kabel of glasvezelverbinding hebt wel.
    Maar de snelheid van de meeste gangbare ADSL verbindingen ligt ruim onder die van “gewone” airport.
    Dus daarmee zal je geen verschil merken.

Bijdrager
    Emilio_K

puur voor ut surfen merk je dr nix van :)
    data transfer is een ander verhaal,
    als ik iets groots vamme ibook of op me ibook wil zetten van een andere computer doe ik ut meestal via me utp

Bijdrager
    Meneer Guggenheimer

Je moet nog wel een tijdje wachten voordat je airport 11mbps de bottle neck wordt in je internetaansluiting qua snelheid.

Bijdrager
    wout

Als je iets van de ene mac op de ander wil zetten, en z hebben allebei extreme, dan gaat het tegen extreme snelheid. Ook al heb je een gewone oude base station.

Maar voor surfen is zo’n oude basestation meer dan voldoende!

Bijdrager
    goddevader

ok bedankt voor jullie antwoorden, dan denk ik dat ik me het basestation wel aanschaf!
    :lol:

Bijdrager
    Uxmal

Ja hoor, dat gaat gewoon goed werken.:)

Bijdrager
    macpro
    ”wout”

Als je iets van de ene mac op de ander wil zetten, en z hebben allebei extreme, dan gaat het tegen extreme snelheid. Ook al heb je een gewone oude base station.

Hoezo dat?
    Ze gaan allebei via het basisstation en die kan niet harder dan 11 Mbps.

Bijdrager
    fistkikker
    ”macpro”
    ”wout”

Hoezo dat?
    Ze gaan allebei via het basisstation en die kan niet harder dan 11 Mbps.

Als je er twee hebt kan je ze ‘ad hoc’ linken en dan zit het base station er niet tussen. Niet handig, maar kan wel.

Bijdrager
    Hexley

Voor een beetje interneten enzo geen probleem…

Op de zaak staan 11 Mbps AP’s en thuis heb ik een 54 Mbps maar voor gewoon surfwerk en chat merk met ik geen verschil hoor….
    Voor over pompen van data gebruik ik nog de gewone UTP / netwerkkabel…
    Voordeel van 11 Mbps AP’s is dat ze een beter berijk hebben.

/me vindt draadloos internet wel liev enzo…;)

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.