17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:

Bijdrager
    erwinfun

Snelheid powerbook

Beste Maccers,

Tot op heden ben ik nog een windows gebruiker maar wil erg graag naar het apple platform overstappen. Een powerbook leek mij erg geschikt (lekker mobiel). Totdat ik deze verontrustende testen zag:
    http://www.barefeats.com/
    De snelheid van de powerbook is erg verontrustend. Als ik bijvoorbeeld kijk naar de snelheid in final cut pro 4 en unreal vergeleken met de desktops. Ik wil graag dit soort programma’s gaan gebruiken maar begin een beetje te twijfelen over de prestaties van de powerbook. Is er iemand die mij advies kan geven of zijn ervaringen wil delen.

Erwin

Bijdrager
    Uxmal

Ik zou een G5 kopen en Ibookje erbij voor onderweg. :wink:

Bijdrager
    MacBeer

UT 2004 en ook 2003 draaien pas echt lekker op een goed uitgeruste G4 desktop en G5. De 2004 versie hoef je volgens mij niet te proberen op een pre-G5 machine. Zelfde geldt voor HALO.

Ik hoop dat bezitters van Powerbooks hier hun ervaringen posten. Zelf ben ik niet de gelukkige bezitter van zo’n juweel van een machine.

Laptops zijn geen game-machines. Deze games vergen zeer veel van je systeem en vooral je grafische kaart. Logisch dat hij die hoge FPS niet haalt.
    Maar als je de mobiliteit van een laptop niet perse nodig hebt, en je vooral zulke zware programma’s wil draaien dan is een G5 zeker geen overbodige luxe.
    FCP werkt als een speer op de nieuwe (dual) G5 machines.

Bijdrager
    erwinfun

Dank jullie wel voor jullie reacties.
    Als ik het info boekje van de laatste powerbook serie lees kom ik tegen dat het de perfecte machine is voor bijv final cut pro 4 en logic platinum (om even een voorbeeld te noemen). Zijn er dan mischie mensen die een powerbook gebruiken in combinatie met deze software? En hoe is jullie ervaring daarmee(snelheid, prestaties).

Erwin

Bijdrager
    Castor

Final Cut Express, iDVD en de rest vd iLife ’04, Adobe Creative Suite (premium), Macromedia Studio MX 2004*, Office X en nog heel veel klein spul – draait allemaal dagelijks en grotendeels voor mijn werk op mijn PB 1.33 Ghz 17″ . Helaas heb ik weinig gametime, maar Star Wars Jedi Academy, Indiana Jones and the Emeperor’s Tomb en Nanosaur draaiden in demo vorm alleraardigst op mijn Powerbook.

Tja, een G5 ís sneller – maar daar kan ik niet mee op het terras werken en met mijn PB met Airport Extreme gaat dat heerlijk. Ik ruil hem graag in, maar dan wel voor een PB 17″ G5

*) Ok, Macromedia Dreamweaver draait in de huidige versie nergens lekker.. dus hier ook niet.

Bijdrager
    patjo

Een vriendin draait Final Cut Pro probleemloos op een iMac DV SE, dus een G3 400 mhz! Ik zelf op een iMac G4 700. Tuurlijk, snel is anders als je het vergelijkt met een modernere machine, en het real time renderen van effecten kun je vergeten, hoewel enkele effecten dat op de G4 zelfs nog doen. Kortom, met een veel snellere 1,25 of 1,33 ghz G4 powerbook kun je uitstekend video bewerken met FCP!

Bijdrager
    Intronic

Ik speel afentoe een spelletje op m’n PB zoals Age of Mythology, moet zeggen, dat draait perfect. Verder gebruik ik hem voor Photoshop e.d.

Loopt allemaal als een trein, als je er maar genoeg ram in doet draait alles goed:)

Bijdrager
    MacBeer

Oh ja! Da’s inderdaad zeer belangrijk.. RAM

Mac OSX heeft minimaal 128 mb’s nodig. Grafische en videobewerkingsprogramma’s gebruiken RAM alsof het methadon is. Als je besluit over te gaan tot de aankoop van een Powerbook, laat er bij de aankoop zoveel mogelijk RAM inzetten. Dát merk je zeer zeker.

Het overgrote merendeel van de mensen die hier komen stellen zeer hoge eisen aan hun hard – en software.
    Zelf heb ik er helaas geen, maar de berichten die ik (hier) heb gehoord over de Powerbook zijn zeer positief.
    Ik kan je wel met enige zekerheid zeggen dat UT 2004 en bijv. HALO niet geweldig soepeltjes zullen draaien op de Powerbook.
    Apps als FCP 4, Adobe Creative Suite, Macromedia Creative Studio en zelfs Office zullen als een zonnetje draaien.

Had u al een model in gedachten meneer? 8)
    (Ik moet eigenlijk in een Apple Store werken, hihi)

Bijdrager
    ThomasL

Ik draai af en toe games op mijn iBook en ook zonder echte problemen. Ja af en toe moet ik iets langer wachten maar ben wel draadloos! Het is kiezen of delen; draadloos en mobiel vs. kracht en snelheid.

Bijdrager
    Castor

FWIW – het gerucht gaat dat de 12″PB een 14″ wordt.

Bijdrager
    stinky

@ ThomasL

het is een beetje offtopic, maar ik moest erg lachen om je commentaar en daar dan je onderschrift onder :P

maar ik ben het met je eens hoor, mobiele kracht is fijn!

Bijdrager
    kenmasters

Ik heb zelf een iBook G3-800, aardig trager dan de huidige powerbooks trouwens. Alles draait er prima op alleen moet ik wel zeggen dat ik er nooit games op draai dus dat zou ik zo niet weten. Maar photoshopped en dergelijke gaat uitstekend. Inderdaad Dreamweaver mx 2004 is echt supersloom, ik ben maar heel snel terug naar de oude mx gegaan en dat bevalt een stuk beter.

Bijdrager
    vogel

Snelheid is één, een stabiel OS, geen virussen, een Mac community met snel een oplossing bij problemen, fijne software als Final Cut en een megahippe laptop is twee…

Bijdrager
    cubizer

Ik heb net een Powerbook 17″ 1,33Ghz voor 1486 euro opgekocht! Helemaal nieuw en met applecare en airport base station:lol:
    Ik krijg hem woensdag binnen. Ga dan eens ff testen…:P

Bijdrager
    The Photographer

Ik ben de blijde bezitter van een prachtige 12″ PB 1GHZ en 768 RAM.
    Maar toch heb ik af en toe het idee dat de G4 500MHZ en 1,2 Gb RAM het met photoshop nog wint… :oops: Helemaal met scans van meer dan 60mb…
    Maar bij webdesign, internetten, quark of indesign gaat alles als een trein.

Het is dus voor de rest een prima machientje, maar spelletjes als UT2004 en Halo lopen inderdaad beter op een G5. (Beide even geprobeerd maar was snel klaar, mij te traag en te lage detail settings..)

Bijdrager
    vogel
    ”cubizer”

Ik heb net een Powerbook 17″ 1,33Ghz voor 1486 euro opgekocht! Helemaal nieuw en met applecare en airport base station:lol:
    Ik krijg hem woensdag binnen. Ga dan eens ff testen…:P

HUH??? Warr?

Bijdrager
    Ja Rune

Ik wil ook wel eens weten waar je die haalt

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.