8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Lucide-B

snelheid meten thuisnetwerk

ik heb nu een gigabit router, allemaal cat-6 kabels en een gigabit switch.
    hoe kan ik meten of ik ook daadwerkelijk gigabit snelheden behaal?

ikgebruik het netwerk voornamelijk om films ed. te kopieren van mac naar playstation 3

Bijdrager
    LighScan

Dit is best een nuttig (en kort) topic om eventjes door te lezen.
    Link

Bijdrager
    tarun

Ik zou zeggen, probeer het eens uit. Kopieer een groot bestand over het netwerk en klok hoeveel seconden dat duurt. Als je kan testen op zowel 100 (zorg voor minimaal 1 100bit-component in je netwerk) als 1000bit dan is het eenvoudig, anders moet je gaan rekenen.

Bijdrager
    Pivni Pes

Download even een 1000mb.bin bestand, dit is een leeg bestand van 1000 mb groot.
    http://www.speedtest2.nl/index.php/download-test
    Open activiteitenweergaven in de map hulpprogramma’s, en klik op de tab Netwerk

Gooi dat 1000mb.bin bestand naar en andere computer, je kan dan aardig goed zien wat je snelheid is, maar ook hoe stabiel het is.

Ik heb hier ook een CAT6 netwerk, maar ik had amper 100mbit.
    Mijn probleem zat in mijn server, ik draai Ubuntu op een ESXI laag (virtual server), en ik had 2 CPU’s aan staan, dit trok mijn hele netwerk omlaag.
    Maanden heb ik mezelf gek lopen denken wat het was, nu draait mijn server met 1 CPU, en ik heb een snel en stabiel netwerk.

Bijdrager
    storbuzs

Of je kan zelf een DMG bestand aanmaken van eender welke grootte je wil.
    Gewoon met schijfhulpprogramma. Daar in het menu kies je voor schijfkopiebestand > Nieuw > Dan kun je kiezen om een lege DMG te maken. Hiervan kan je dan zelf de grootte in Mb’s aangeven.
    En dan Pivni Pes volgen

Open activiteitenweergaven in de map hulpprogramma’s, en klik op de tab Netwerk

Gooi dat 1000mb.bin bestand naar en andere computer, je kan dan aardig goed zien wat je snelheid is, maar ook hoe stabiel het is.

Bijdrager
    macpro

Als je die kopieer actie de 1e keer uitvoert zul je een relatief lage snelheid halen.
    Dat komt omdat de harde schijven in dit geval de data niet snel genoeg kunnen aanleveren.
    Wacht totdat het bestand helemaal over is gehaald, gooi de kopie weg en kopieer het dan opnieuw.
    Nu komt het bestand uit het geheugen van de Mac en dat is snel genoeg om je netwerk volledig te belasten.

Lid
    lEl

Als je wil weten wat de effectieve snelheid is meet je eigenlijk best met een ramdisk. Kan je aanmaken via de terminal, erna deel je die disk, en je zet er iets op. De andere computer haalt het er dan af. Kijk dan met iStat pro of iets dergelijk wat de snelheid naar binnen is bij de ene en de snelheid naar buiten is bij de andere.

Bijdrager
    LighScan

Je kan eventueel ook je ethernet-kabels nakijken, ik had er eentje ontdekt na het lezen van het nieuwsartikel.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.