11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    ehofte

Snelheid MBP 2010 vergroten?

Ik heb een MBP van 2010 met processor 2,4 GHz Intel Core 2 Duo, ik wil graag de snelheid van mn MBP vergroten.
    Kan ik dit doen door het vergroten van het werkgeheugen (nu 4GB 1067 MHz DDR3).
    Of zijn er andere manieren?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Meer geheugen erin zal de makkelijkste manier zijn. Ik vermoed dat er 8 GB in kan, maar ik heb niet nader onderzocht of dat ook echt zo is:)

Bijdrager
    klonic

Ik denk dat dat inderdaad een positief effect zal hebben. Wat je ook kan overwegen is een SSD.

Bijdrager
    Balsjer

Kijk voor uitbreiding ram geheugen eens op deze webpagina met betrekking tot de Macbook Pro mid 2010 Apple MacBook Pro “Core 2 Duo” 2.4 13″ Mid-2010 Specs. Vorig jaar medio juni, heb ik 16 Gb intern geheugen er in geplaatst + een 500 GB SSD. Tot op heden ben ik er zeer tevreden mee.

Bijdrager
    Mac Pro Bart

mij lijkt een ssd een goede upgrade
    4 GB naar 8GB zal wel uitmaken maar alleen als je
    met grote projecten werkt.
    met een ssd start je sneller op ,zullen
    programma’s sneller opstarten en
    je mac reageert sneller.

Bijdrager
    makasa

een snelle ssd levert het meeste winst op. Mijn 2007 mbp loopt als een zonnetje met slechts 4 Gb.

Geblokkeerd
    Bento

Wil je dat je programma’s sneller opstarten en je data sneller in het werkgeheugen wordt geladen of wil je dat je programma’s sneller werken als je er meerdere hebt open staan? Dat maakt wel verschil.

Bijdrager
    iep
    Bento op 26 januari 2014

Wil je dat je programma’s sneller opstarten en je data sneller in het werkgeheugen worden geladen of wil je dat je programma’s sneller werken als je er meerdere hebt open staan? Dat maakt wel verschil.

Als neerlandicus behoor je te weten dat data meervoud is in standaard taal en je dan ook “worden” dient te gebruiken i.p.v. “wordt”. Iets waar ik het als ICT’er niet mee eens bent want een file is ook data en dat is toch echt enkelvoud.

Moderator
    Night

[cynical]
    Yet another functional contribution to this thread.
    Mooi Nederlands, hè?
    [/cynical]

On topic:
    Een combinatie van een snelle SSD en meer geheugen is inderdaad de maximale winst die uit de machine te halen is. Bottleneck blijft uiteraard de gehele interne architectuur dus nóg meer snelheidswinst valt er helaas niet te behalen.

Bijdrager
    BoniMacX

Geeuw… jongens.
    Ben ik het nu die steeds weer dezelfde vragen op Mac fora betreffende het sneller maken van een Mac laptop ziet voorbij komen?
    Buiten meer geheugen en vlottere schijf als bv. een SSHD van Seagate of een echter SSD is er toch niets anders…

Geblokkeerd
    Bento
    iep op 26 januari 2014
    Bento op 26 januari 2014

Wil je dat je programma’s sneller opstarten en je data sneller in het werkgeheugen worden geladen of wil je dat je programma’s sneller werken als je er meerdere hebt open staan? Dat maakt wel verschil.

Als neerlandicus behoor je te weten dat data meervoud is in standaard taal en je dan ook “worden” dient te gebruiken i.p.v. “wordt”. Iets waar ik het als ICT’er niet mee eens bent want een file is ook data en dat is toch echt enkelvoud.

Bedankt voor de tips! Dat jij het er niet mee eens bent, doet denk ik niet zo ter zake.
    Ik ben trouwens geen Neerlandicus hoor. Ik probeer slechts goed Nederlands te bezigen. Wat iedereen zou moeten doen. Zoveel moeite kost dat niet aangezien iedereen de taal op de lagere school leert.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.