7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    gnimiurc

Snelheid MacBook Pro Mid 2012 versus Macbook Air 2018

Ik heb nu een 13″ MacBook Pro Mid 2012 (productiejaar 2016) met 16GB geheugen en 1TB harde schijf (waarvan 660GB beschikbaar). Ik zit eraan te denken om een MacBook Air 2018 met 8GB geheugen en 512GB opslag te kopen. Wat ga ik daar qua snelheid van merken voor dagelijks gebruik (opstarten, Mail, Safari, iTunes via AirPlay, Spotify via Airfoil)? Wordt dat een stap terug gelet op het geheugen? Of wordt dat gecompenseerd door de SSD-opslag?

Bijdrager
    fred44nl

dit zijn de gemiddelde geekbench scores

Bijdrager
    MagicMouse

Zoals je al zei maakt het geheugen in dit geval weinig uit, het is juist de ssd die het verschil maakt. En zoals je ook al zei de opstartsnelheden zullen aanzienlijk verbeteren. Als alle programma’s open staan komt het geheugen om de hoek. Dan is 8 GB misschien weinig, maar dat is pas bij zeer veel programma’s tegelijkertijd (photoshop, final cut pro etc)

Bijdrager
    Shmoo

8GB is meer dan voldoende voor het geen dat de TS wilt doen. In alle factoren is het gewoon een upgrade. Hardware + software en prestaties.

Bijdrager
    Max_G

Zet even een SSD in je MBP. Deze bijvoorbeeld. Met een schroevendraaiersetje als dit. Is-ie weer als nieuw :)

Bijdrager
    Shmoo

Aan de andere kant, je hoeft je ook niet te schamen om na zes (bijna zeven) jaar een nieuwe laptop te kopen met:

• Bijna 4 keer snellere SSD/Flash opslag dan wat je in bovenstaand ‘als nieuw’ voorbeeld kunt kopen
    • Processor upgrade: 5 Intel-generaties omhoog
    • Sneller RAM geheugen: 1600MHz vs 2133MHz
    • Een mooi scherp Retina-scherm
    • Een vingerafdrukscanner die in de toekomst alleen maar meer en betere integraties krijgt

Sommige mensen hebben gewoon een baan met salaris, dan kun je zo nu en dan wel eens je upgrade veroorloven. 🙂

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.