7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    demandiebakt

snelheid itunes en iphoto op G4.

Beste macaholics

ik heb een brandende vraag,
    ik kan namenlijk een powermac G4 450 Mhz kopen voor een schappelijk bedrag.
    nu is me duidenlijk geworden na wat zoeken dat deze dmv de altivec engine er voor zorgt dat het allemaal een stuk vlotter loopt dan mijn iMac G3 400 Mhz..
    ik heb een behoorlijk grote muziekbieb dus mijn G3tje moet wel eens hoesten bij een flinke wijziging en cd’s importeren duurt ook nogal lang.

verder kan ik vodcasts echt niet kijken. want dat gaat te schokkerig.
    is dit over als ik werk met een G4 450 (896 mb intern)
    hij werkt met 16 mb video geheugen.
    en kan ik dan misschien ook iphoto draaien zonder strandballen van meer dan 10 minuten?
    want mij Canon S2IS maakt niet echt kleine bestanden.;)

bij voorbaat dank, demandiebakt..

Bijdrager
    macpro

Als het meer is dan 300 euro zou ik me eens heel goed bedenken of je het wel moet doen.
    Want zoveel verschil zit er niet tussen die iMac en de PowerMac.
    Je komt dan al aardig in de buurt van bijvoorbeeld een 2e hands Mac mini.

Inactief
    Anoniem

300 euro???
    ik heb een Power Mac G4 400 Mhz gekocht voor 120€ van een vriend…
    prima computer, iPhoto draait redelijk erop. iTunes zeker (ik heb wel maar een bib van 1 gb) maar draait heel soepel.
    zelf Photoshop 7 draait er zelf goed op. net als Office.
    voor die camera zou ik zeker een usb 2 pci kaartje kopen, want anders…..
    vodcasts draaien meer dan soepel
    Het is mijn enige mac en ik ben er heel blij mee
    :D

Bijdrager
    Lexis

Ik heb een cube G4 450 mHz. Nou weet ik niet of deze ook zo’n engine (oid) heeft, maar importeren e.d. gaat allemaal aardig soepel. Maar ik zou het bedrag wel schappelijk houden ja (niet meer dan 250)

Bijdrager
    JWB

Heb zelf een Power Mac G4 450 met 1,5GB ram. Ik heb een muziekbibliotheek van 110GB op een externe HD staan, en er valt mee te werken. Het scrollen hapert soms, maar qua afspelen e.d., geen probleem. Zelfde geldt voor iPhoto. Importeren van CD’s duurt door de processor snelheid langer: op mijn Power Mac G4 is de gemiddelde snelheid zo rond de 4,5x, 5X. Op mijn iBook G4 1Ghz haal ik 10X. Dus daar zit wel wat verschil in.

Het opstarten van de programma’s duurt wat langer, maar daarna loopt het als een trein: Photoshop CS2, Go Live, Garageband noem maar op.

Ik heb er andere videokaart in gestopt en ook dat komt de prestaties ten goede, aangezien deze kaart gebruik maakt van zijn eigen processor. (Verbeter me als ik het verkeerd uitleg!)

Bijdrager
    macpro

Maar je moet oppassen met zo’n oude machine.
    Op een gegeven moment ga je een video kaart erin stoppen.
    En een snellere schijf.
    En extra geheugen.
    En…

En dan heb je opeens zoveel geld uitgegeven dat je net zo goed een nieuwe(re) Mac had kunnen kopen voor dat geld met betere prestaties.
    Hier put ik dus uit eigen ervaring…

Bijdrager
    demandiebakt

bedankt voor de reacties, hij kost 125 euro dus dat is niet al te veel.. en ik heb er nog een videokaart met 64 mb voor liggen en een 21″ monitor dus ik denk dat ik m er maar bij neem als nieuwe mp3 beheer machine.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.