7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Stro

Snelheid iGrabNews

Voorheen gebruikte ik op mijn Windhoos het programma Grabit voor het downloaden vanuit de nieuwsgroepen.

Na de switch en het doorlezen van een aantal forumposts maak ik nu gebruik van iGrabNews, wat ik overigens wel prettig vind werken;

De downloadsnelheid tussen beide programma’s verschillen enorm, ruim 600KB/s tegenover een knappe 200 KB/s met iGrabNews. (nova.planet.nl)

Eerst dacht ik dat het misschien de draadloze verbinding zou zijn, maar na getest te hebben bleek dit niet het geval te zijn. Zie ik misschien instellingen van iGrabNews over het hoofd? (Ik zit aan max 3 threads, wijzigingen naar bijv 1 thread veranderen niets aan de situatie)

Alvast bedankt voor eventuele tips!

Bijdrager
    AllStar

Vreemd, ik gebruik ook Grabit op mijn PC, en iGrabNews op de Mac. Geen verschil in snelheid . . .

Bijdrager
    Stro

Ik vermoed dat het dan wellicht aan de server van Planet ligt…

Bijdrager
    AllStar

Probeer het eens met TweakNews? Kun je 10 dagen gratis proberen volgens mij. Ik maak zelf gebruik van Eweka.

Bijdrager
    FilX
    ”Stro”

Voorheen gebruikte ik op mijn Windhoos het programma Grabit voor het downloaden vanuit de nieuwsgroepen.

Na de switch en het doorlezen van een aantal forumposts maak ik nu gebruik van iGrabNews, wat ik overigens wel prettig vind werken;

De downloadsnelheid tussen beide programma’s verschillen enorm, ruim 600KB/s tegenover een knappe 200 KB/s met iGrabNews. (nova.planet.nl)

Eerst dacht ik dat het misschien de draadloze verbinding zou zijn, maar na getest te hebben bleek dit niet het geval te zijn. Zie ik misschien instellingen van iGrabNews over het hoofd?

Er is aan iGrabNews niet zo veel ‘in te stellen’. Het enige wat ik nog kan verzinnen is eens te kijken naar je Server Port. Je zou iGrabNews ook kunnen poorten met je router (mits je die hebt), dat wil nog wel eens snelheidswinst opleveren.

Heb je niet andere internet activiteiten terwijl je aan het downloaden bent, bijv. andere PC’s in het netwerk die intensief gebruik maken van het internet ?

Daarnaast is het maar de vraag hoe betrouwbaar de aangegeven download snelheid is in iGrabNews. Om echt je snelheid te weten zou je het een keer zelf moeten meten. Toen ik nog op windows draaide gebruikte in Newsleecher, en vooral de eerdere versies waren niet echt betrouwbaar en gaven een veel lagere download snelheid aan dan in werkelijkheid het geval was.

Je zou ook een andere app kunnen gebruiken, bijvoorbeeld Unison, om te kijken of die wel een hogere snelheid geeft.

Ik zit aan max 3 threads, wijzigingen naar bijv 1 thread veranderen niets aan de situatie

Dat is wel raar. Mijn eerste gedachten was dat je 3 theats open moet zetten om weer tot 600 te komen, maar dat doe je dus al. Haalt iGrabNews ook echt met 3 lijnen binnen ?

Als je snelheid met andere internet onderdelen verder oke is kan ik niets anders verzinnen dan dat het aan de newsserver van Planet ligt… Die hebben zo-wie-zo niet zo’n beste newsserver, toch ?

Bijdrager
    Stro
    ”FilX”

Heb je niet andere internet activiteiten terwijl je aan het downloaden bent, bijv. andere PC’s in het netwerk die intensief gebruik maken van het internet ?

Je zou ook een andere app kunnen gebruiken, bijvoorbeeld Unison, om te kijken of die wel een hogere snelheid geeft.

Als je snelheid met andere internet onderdelen verder oke is kan ik niets anders verzinnen dan dat het aan de newsserver van Planet ligt… Die hebben zo-wie-zo niet zo’n beste newsserver, toch ?

Zojuist nog even de proef op de som genomen met de Windhoos machine (beide machines worden niet tegelijkertijd middels een draadloos netwerk gebruikt); ik zit met Grabit rond de 640KB/s terwijl ik met iGrabNews en Unison maar rond de 234 KB/s blijf hangen…

Moet ik in de Airport omgeving gaan zoeken? (http via port 80 geen probleem)

Voor wat betreft de betrouwbaarheid van de snelheidsindicatie; een bestand van +/- 4Gb in 2 uurtjes of in 4,5 uur…

Voor wat betreft de betrouwbaarheid van de newsserver van Planet; los van de lage retentie (niet zo interessant voor mij) is het voor mij een hele stabiele server gebleken in vergelijking met de newsserver van @Home die ik in mijn beginjaren heb gehad…;)

Bijdrager
    Stro

Vreemd genoeg heeft dit probleem zich in de loop der tijd niet opgelost…

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.