9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Webarcher

Snelheid hoger dan de specs

Op mijn AirPort Extreme (protocol ‘n’) zou in in theorie max 100 Megabit kunnen halen. Nu haal ik ineens met mijn iPhone 8 plus ineens 150 megabit. Hoe is dat nu mogelijk ?

Bijdrager
    fred44nl

hoe kom je aan die max. specs. van 100 Mbit/s ??

Bijdrager
    McPim

Apple’s 802.11n is max 450 Mbps. Wikipedia noemt lagere getallen maar ik dacht dat het met het aantal streams te maken heeft. Binnen het 802.11n protocol zijn er blijkbaar verschillende maxima afhankelijk van de gebruikte hardware. Als je een sneller internet-abonnement neemt kan je iPhone dus nóg harder :)

• Deze reactie is gewijzigd 7 maanden, 3 weken geleden door  McPim.
    • Deze reactie is gewijzigd 7 maanden, 3 weken geleden door  McPim.

Bijdrager
    Webarcher

Met mijn iPhone 6 haalde ik max 100 megabit. Nu met mijn iPhone 8 ineens 150/160 megabit.

Bijdrager
    Shmoo

Ik heb nog steeds een eerste generatie Time Capsule staan. Is het eigenlijk verstandig/logisch om die in te ruilen voor een AirPort Express?

Obsolete vs bijna obsolete.

Niet dat ik echt iets te klagen heb qua verbinding maar als je er iets op vooruit kan en oude hardware de deur uit kunt doen dat toch geen updates meer krijgt..
    Gek is dat, je denkt eigenlijk helemaal niet vaak na over deze dingen die op een vensterbank achter een gordijn staan maar je bent er wel altijd mee verbonden.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@shmoo,

Welk programma gebruik je om de gegevens te zien die je hierboven toont?

V.B. J.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

@shmoo

De Express heeft na al deze tijd nog steeds geen gigabit ethernet poorten. Draadloos-draadloos zijn overdrachten dus sneller dan als je ergens de kabel in moet, voor mij zou dat een reden zijn om het niet te doen.

@joopjoopjoop

MacTracker.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@waffle,

Bedankt, ik nam aan dat je die data uit het betreffende device kon halen..

Bijdrager
    Douwie

De iPhone 6 kon in theorie 433Mb/s halen dankzij ondersteuning voor 802.11ac (1 x 1). Vanaf de iPhone 6S is 866Mb/s haalbaar omdat twee antennes (2 x 2) gebruikt worden in plaats van een. Met speedtest haalde ik op mijn iPhone 6 ~200 up en 200 down. Nu op mijn 8 haal ik ~500 down en 220 up.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.