5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    alexbak

Snelheid harddisk (met een aangesloten IPod)

Effe een vraagje: Gaat de snelheid van je harddisk omlaag als je een ipod aansluit op je mac?

Volgens mij is het zo dat als je een tweede harddisk in een bijv G4 desktop zet die langzamer is dan de andere, de snelheid aangepast wordt aan de langzaamste schijf!
    Of heb je daar geen last van via firewire?

Bijdrager
    nma

Ga lekker slapen!

Sorry, ik zou geen zinnig antwoord op deze vraag weten. Denk van niet overigens. Je compu moet echter wat meer ruimte doorzoeken, dus zal soms wat trager kunnen reageren. Maar of je dat merkt!? Lijkt me gewoon vermoeidheid.

Bijdrager
    alexbak

Niet iedereen werkt van 9 tot 5
    Ik ben net binnen!

Ik bedoel het aantal toeren per minuut dus.

Moderator
    unSOUND

Bij mijn weten niet, althans, het gebeurt niet bij mij, en ik heb intern 7200 rpm schijven, dus als die terug schieten naar 4200 rpm zou ik dat toch zeker wel merken. In princiepe schakelen ze alleen terug als je iets naar die trage schijf kopieerd…

Maar met een aangesloten iPod wordt mijn systeem niet trager in ieder geval…

Bijdrager
    Ruben

Nee, de snelheid van andere schijven gaat niet omlaag door het aansluiten van een iPod, omdat alle schijven in dit geval een eigen ‘controller’ gebruiken.

Wellicht heeft de vraagsteller ooit eens iets uit die richting vernomen, maar dat slaat dan waarschijnlijk op schijven (in de PC wereld althans) die op dezelfde kabel op dezelfde controller zitten. Dan bepaald namelijk WEL de traagste schijf de snelheid van beiden schijven op dezelfde kabel.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.