4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Nexoez

Snelheid Fan’s Macbook?

Hoi,

Kheb perongelijk Fan Control 1.1 op men macbook gezet. Dan terug verwijderd, en alles gereset via smcFancontrol…

Nu denk ik dat mijn fans te laat in actie schieten iedere keer… Ze versnellen maar van ca. 1800 naar hoger eens de temperatuur goed de 60° is gepasseerd… Is dit normaal??

Bijdrager
    Turbanus

Er zijn mogelijkheden genoeg om nog veel meer onzinnige meuk op je Mac te stalleren. Beter zou je dit soort gedoe achterwege laten en je Mac gewoon van een zuiver systeem voorzien en je aandacht richten op de werkzaamheden, die je voorhad om op je Mac te verrichten toen je hem kocht.

Bijdrager
    LEXY

Mijn fans schommelen nu rond de 1500rpm terwijl de temperatuur van CPU A tegen de 60 graden aanzit.
    Zie jij trouwens in iStat pro een melding van CPU B? Want bij mij staat heel CPU B niet genoemd, wat ik dan weer vreemd vind.

edit:

The iStat products can only read 1 temperature per physical cpu not per core. Some other apps can read per core but they use kernel extensions to do so and we want to avoid that.

Dat CPU B niet wordt vermeld is dus normaal.

Bijdrager
    RiFF

Ik zou even een clean install doen, weet je tenminste dat die zooi van je mac af is. En ik zou voortaan niet meer van die crappy progjes installeren;)

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.