9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    knrd

Snelheid draadloos via Airport

Een paar dagen geleden heb ik een Airport Extreme gekocht. Werkt allemaal super alleen mijn draadloze verbinding valt tegen.
    Na een tijd zoeken op internet heeft het me overgehaald om ook een Airport Express erbij te kopen dit ook om mijn muziek te streamen naar mijn cinema set..
    Ook gebruik ik hem voor het versterken van het draadloos signaal maar hier merk ik weinig van. Op het moment is hij draadloos verbonden met mijn AEX en ik weet dat hij via een UTP rechtstreeks op mijn AEX aangesloten sneller moet werken maar zonder mijn AE was de draadloze verbinding al slecht.
    Als ik met mijn MBP langs mijn AEX ga zitten dan word het er niet beter op.

Via de UTP kabel heb ik een snelheid van 6 / 7 MB/sec
    En draadloos haalt hij de 1 MB/sec niet eens. Schommelt een beetje tussen de 700 en 900 KB/sec.
    Dit was eerst anders toen ik mijn Linksys router had toen haalde ik een snelheid van ongeveer 2 / 3 MB/sec.
    Hier een screenshot van mijn huidige instellingen..

Instellingen Airport Extreme:

Instellingen Airport Express:

Heb ook even de snelheden gemeten met speedtest.net en hier het resultaat:

Snelheid via UTP kabel:

Snelheid draadloos:

Ik weet dat draadloos altijd langzamer gaat dan via een UTP kabel maar ook zoveel? Het draadloos netwerk is hier ooit beter geweest met mijn vorige router..
    Weet iemand hier een oplossing voor om dit te verbeteren?

Als deze vraag al op het forum staat mijn excuus en graag een linkje.. Kon namelijk niets vinden wat mijn probleem deed oplossen:)

Bijdrager
    michelvdb

Extend a wireless network – is WDS – halveert zowat de snelheid…

Bijdrager
    knrd

Bedankt voor je reactie.. Ik had niet verwacht dat dat de snelheid naar beneden zou halen.. Wel een beetje jammer maarja..

Setting veranderd en momentele snelheid draadloos:

:)

Bijdrager
    knrd
    michelvdb op 27 september 2010

Extend a wireless network – is WDS – halveert zowat de snelheid…

Ik ben nog is wat aan het romelen geweest met mijn AEX en AE en heb ondertussen de optie “Use interference robustness” aan gezet en dit maakte al een groot verschil.
    Daarna wat getest met Join & Extend netwerk maar ik merk geen verschil met snelheidsverlies..

Wat michelvb zegt klopt niet? Of is er nog een mogelijkheid om nog sneller te gaan?

Bijdrager
    TamRex

Leg eens uit wat AEX en AE is ?

Bijdrager
    indra

AEX – Airport Extreme
    AE – Airport Express

Bijdrager
    michelvdb

Of omgekeerd…

Bijdrager
    knrd

haha dat kan ook ja maar met AEX bedoel ik de Extreme en met AE de Express;)

Bijdrager
    TamRex

Duidelijk !

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.