3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    kim1973

Snelheid Aperture op macbook pro 2.0Mhz? Prijs tweedehands?

Hallo,

Zit erover te denken om een tweedehands macbook pro te kopen. Heeft iemand ervaring met Aperture en een Macbook pro 2.0Mhz, 1GB, 100GB (5400) HD, 256MB grafische kaart? Werkt dit goed? Heb op moment nog een Imac G5 2.0Mhz met 128MB grafisch geheugen maar vind dat veel te sloom werken met Aperture.

Wat is de normale prijs op moment voor een twedehands macbook pro 2.0Mhz, 1GB, 100GB laptop? Wil de macbook pro gebruiken met een nog te kopen 23″ of 30″ cinema display.

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Bijdrager
    Tjeerd

Ik geloof dat je 2 Ghz bedoelt:wink: . iig, ik heb er goede dingen over gehoord, vooral omdat ie universal is. maar pas op met de accu van een 2e hands laptop, en neem wat spul mee om te kijken of alles nog doet (denk aan b.v. USB stick, leeg dvdtje (om te kijken of de superdrive het doet, en dat soort dingen)

Bijdrager
    Freek.

Moet je per sé mobiel zijn? Anders is een dikke (tweedehands) PowerMac G5 misschien een optie. Of zelfs de nieuwe Mac Pro. Ik weet niet hoe en waarvoor (beroep?) je Aperture gebruikt maar een laptop gebruiken we bij ons op de studio alleen om rechtstreeks op te fotograferen en/of op te slaan als we op lokatie werken. De af- en bewerkingen wordt op zwaardere desktops gedaan.
    Als je Aperture heavy gaat gebruiken lijkt mij een laptop altijd de mindere keus omdat de niet mobiele broertjes per definitie krachtiger, sneller en beter uitbreidbaar zijn.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.