6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    andrehoens

snelheid

Hallo,

Ik heb een Imac uit 2011 en heb al bij systeemoverzicht gekeken hoe snel de wifiverbinding is maar kan daar geen snelheids aanduiding vinden.
    ik heb 180 mb downloadsnelheid van ziggo maar haal net 80mb.
    Bedraad haal ik wel 180mb.
    Dus weet iemand waar ik de snelheid van de wifiverbinding kan zien op de Imac?
    Bij voorbaat hartelijk dank.

Mvg:Andre

Moderator
    Night

Dat hangt niet af van de snelheid van de wifi-verbinding van de Mac, maar eerder aan je draadloos modem/router.

Een iMac uit 2011 heeft 802.11n Wi-Fi wireless networking en is IEEE 802.11a/b/g compatible.
    De maximaal theoretische doorvoersnelheid hiervan is 144.4 Mbit/s op 20 MHz en 300 Mbit/s op 40 MHz.
    Maar als je router ‘slechts’ Wi-Fi 802.11a heeft, kom je niet verder dan 54 Mbit/s (raw data) oftewel 20 Mbit/sec. effectief.

En dan heb je nog extra snelheidverlies als je verder van het modem/router afzit (zwak signal) of met meederen op één kanaal zit.
    Zelfs het kanaal zèlf kan voor minder snelle datatransfers zorgen…

Lees ook eens dit artikel:

When Defaults Are Bad: How To Pick a Unique Wireless Channel For Your Router

Bijdrager
    andrehoens

Hallo Night,

Ik heb een modem van ziggo de Ubee EVW 321b.
    Wat ik er van kan vinden is Wi-Fi 802.11n.
    De link die je geeft had ik ook al gelezen en diverse instellingen bij het modem anders ingesteld,maar de snelheid komt niet hoger dan 80 mb download.
    Dus heb ik hem nu zolang bedraad aangesloten voor de volle 180 mb te kunnen halen.

Bijdrager
    Rickje

Hey,

Bij mij precies hetzelfde verhaal.

Via me Belkin Thunderbolt Dock en netwerk kabel haal ik 180. Wireless haal ik op 2,4ghz ook rond de 60-80 en met 5Ghz haal ik ook weer 170-180.

Dus niks aan’t handje!

Bijdrager
    andrehoens

Hallo Rickje,

Die 5 Ghz dat deed het hem.
    Snelheid is prima nu.
    Dank je wel voor de info.

Moderator
    Night

Dat stond ook al in die link:)
    blij dat je nu voldoende snelheid hebt.

Maaruh, houd er wel rekening mee dat niet elk apparaat 5GHz ondersteund.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.