5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Sunneh

Snelheden per os verschillend?

Hoi allemaal,

Ik heb thuis 2 computers met windows xp en een iMac G5 (*mooi ding.. daar niet van), staan. Bijde computers behaalt bij http://www.speedtest.nl de normale 170 kbps. Daarentegen haalt mijn mac 40 kb per seconde? Hoe kan dit zon verschil opeens zijn? Zelfs hele paginas wilt hij niet binnenhalen zowel met firefox als safari?!

Ik heb 2 eigen pagina’s, die wilt hij niet laden (*zowel op mac als pc’s). Daarentegen is hij bij het zoeken van google zeer snel?

Kan iemand mij hints op tips geven? want begin radeloos te worden van ons draadloos netwerk !

Wachtend op antwoord,

Bijdrager
    junkiesxl

Hoe ziet je opstelling er uit ?

Bijdrager
    Sunneh

Draadloos modem+router onderin de meterkast (*dus gelijk verbinding met telefoon lijn)

– iMac G5 met airport
    – Laptop & computer (*win xp) draadloos usb sticky.

Het heeft voor 2 weken goed gewerkt, tot nu? Ik heb daarentegen niks aan de instellingen veranderd?

Bijdrager
    Jolla

Staan de computers allemaal even ver van het zendkastje af? Of zit er een duidelijk verschil tussen?

Hoe groter de afstand; hoe meer ruis in het signaal. Die ruis moet verbeterd worden, en dat kost extra bandbreedte. Aan de andere kant zou 11mbit genoeg moeten zijn om bijvoorbeeld met een 4mbit lijntje te internetten. Ikzelf merk ook vaak verschil tussen draadloos en kabel.

Bijdrager
    Sunneh

Mn apple staat het dichtste bij en is het langzaamste van alle 3?
    Ze staan voor de rest relatief gelijke afstand.

Het is nu zelfs zover dat ik met de laptop nu niet meer kan interneten.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.