10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Zeedraak

Snel internet, trage Airport Express

Via de kabel is mijn UPC-internetverbinding (60Mb) fantastisch snel: volgens Speedtest.net heb ik een snelheid van 58Mb. Via de Airport Express (802.11b/g) is de verbinding niet al te best: 11Mb.

Ik ben overgestapt van Telfort 20Mb en daarmee haalde ik met mijn Airport Express een snelheid van 18Mb. Het is dus er vreemd dat mijn AE nu een lagere snelheid heeft, terwijl internet met een driedubbele snelheid mijn huis binnenkomt.

Bij Telfort stond de AE in de kamer naast de woonkamer (daar is de telefoonaansluiting) en nu staat de AE in de woonkamer. De verbinding hoeft nu dus niet eens een muur door, dus ik snap niet wat er aan de hand is.

Bijdrager
    SunKeeper

11 Mbps is 802.11b snelheid.

Weet je zeker dat de instellingen goed staan ingesteld op je AE? Controleer het even.:wink:

Bijdrager
    Zeedraak

Ik had de instellingen niet veranderd en hij stond op b/g compatibel. Voor de zekerheid heb ik hem op alleen g gezet, maar dat maakte geen verschil.

Overigens is alleen de downloadsnelheid slecht. De uploadsnelheid is rond de 5Mb, vergelijkbaar met bekabeld.

Bijdrager
    Tim95

Als je de kleine lettertjes leest staat er TOT 60MB woon je in een boeren gat heb je goed kans dat het veel en veel lager is.

Moderator
    unSOUND

@timmie95: In de eerste zin van zijn post staat dat hij bedraad 58 MB haalt…:wink:

Bijdrager
    bzguy

verander je WiFi kanaal eens, wil al eens helpen;)

Bijdrager
    computer space

60Mb kun je wel vergeten. Als je dat wilt is kabel de enige optie.

Bijdrager
    Zeedraak

Wie zegt dat ik 60Mb verwacht? Dat is ook niet eens mogelijk met b/g, maar rond de 45-50Mb lijkt me geen irreƫle verwachting.

Ik ben alle dertien kanalen afgegaan, maar helaas, geen verschil.

Bijdrager
    Fireman

Heb ik even een NOOB vraagje.

Ik heb sinds kort zo’n UPC 50MB internet abonnement. Hoe snel moet dat dan zijn. 50 MB per seconde?

Ik doe die testen op internet en dan zie ik dat ik op 3,4 MB/s zit en ergens anders op 29.46 Mbps.

Horen deze snelheden bij een 50MB internet verbinding? Of met ‘ie gewoon zo’n 15 x sneller zijn?

Indien ja, hoe stel ik dat in?

Bijdrager
    Fireman

Ik heb inmiddels begrepen dat het 50 / 8 is => ca. 6.25MB/s Klopt dat?

Dan zit ik nog op ca. de helft met 3.4 MB/s

Welke instellingen moet ik checken om een zo’n optimaal mogelijke snelheid te behalen?

Situatie nu: model UPC -> Sweex (bedraad) router 10/100 -> airport express & NAS ( dus twee apparaten )

is er iets af te stellen in de airport express voor snellere doorgifte? Ik heb ‘m nl ook rechtstreeks aangesloten gehad (modem -> AE ) en dat gaf de zelfde snelheid.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.