12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    GForce85

snel controleren of je webserver php ondersteunt

Hoi allemaal,

Hoe controleer je snel of je webserver php ondersteunt?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Hansi2124

De FAQ opvragen van je hostingprovider.
    Zo laat de FAQ van mijn provider Antagonist.nl dit zien:

Bijdrager
    Pier

maak een tekstdocumentje aan met de code:

<br />
    <? phpinfo(); ?><br />

sla hem op als info.php, upload hem naar je server en stuur je browser naar dit bestand. Alle info krijg je nu te zien.

Bijdrager
    johnkeates

Als je het niet weet, waarom zoek je er dan überhaupt naar? Als je het nodig had wist je hoe je het kon controleren:)

Bijdrager
    GForce85
    johnkeates op 15 maart 2011

Als je het niet weet, waarom zoek je er dan überhaupt naar? Als je het nodig had wist je hoe je het kon controleren:)

Ik wil me er in gaan verdiepen en wil weten of mijn hosting het ondersteunt anders is het een beetje lastig om aan de slag te gaan:) Ik denk dat toch wel overstappen wordt want die wat ik nu heb is echt slecht.

Bijdrager
    GForce85
    Pier op 15 maart 2011

maak een tekstdocumentje aan met de code:

</p>
    <p><? phpinfo(); ?></p>
    <p>

sla hem op als info.php, upload hem naar je server en stuur je browser naar dit bestand. Alle info krijg je nu te zien.

Thnx Ik ga het direcht testen

Bijdrager
    hetiszover

@ johnkeates
    Wat jij uitkraamt slaat natuurlijk helemaal nergens op. Als jij geen antwoord weet op zijn vraag, waarom reageer je dan? Je kan bijvoorbeeld een contact formulier willen installeren op je website. Dit kan zonder kennis in php, maar maakt wel gebruik van php. Hierdoor is het wel handig om te weten of het wel mogelijk is, voordat je hier werk in gaat steken.

@ Pier
    Thanks voor de tip, ik wist niet dat dit kon. Ik ben namelijk iemand die er überhaupt naar zoekt zonder dat ik weet hoe het werkt!

Bijdrager
    johnkeates

@hetiszover

Wat jij uitkraamt is onzin. Er komen hier dagelijks tientallen vragen langs die gewoon met een simpele en zelfs Nederlands talige google zoek opdracht beantwoord kunnen worden. Het is gewoon te idioot voor woorden dat er zo veel tijd verdaan wordt aan het werken voor mensen die zelf niet willen zoeken.

Verder script ik sinds versie 3 al PHP en programmeer ik meer dan 15 jaar dus doe maar niet als of jij meer weet over dit onderwerp dan ik. Het antwoord op de vraag van de topic starter was al gegeven dus mijn reactie was zeer on topic en ook vrij onschadelijk. Dat jij dat niet ziet is jouw probleem, maar dat kan je ook gewoon voor je houden.

Bijdrager
    johnkeates

Hier is trouwens een inhoudelijke toevoeging:

Als je de shorttags of ASP tags gebruikt heb je kans dat het niet opgepakt wordt. Dat is namelijk een optionele instelling voor webservers die standaard uit staat. Voor alle zekerheid kan je beter een bestand met een .php extensie maken met de volgende inhoud:

<br />
    <?php phpinfo(); ?><br />

Als je dit bestant info.php noemt zoals eerder gesuggereerd kan je er van uit gaan dat het altijd werkt als PHP op de webservers van de webhost mogelijk is.

Moderator
    Strifer

Off topic: wat zijn we toch weer lekker aardig tegen elkaar…

Bijdrager
    johnkeates

@Willem Thissen:

Bij welke hosting provider zit je? Stel dat je nu bijvoorbeeld meer dan 3 euro per maand betaalt, dan kan je beter naar bijvoorbeeld Leaseweb gaan, die hebben een van de beste datacenters en uiterst goede hardware (wat ook voor mensen die er niks mee te maken willen hebben erg belangrijk is ;)). Shared hosting is daar voor iets als 2.35 per maand te krijgen (exclusief domein – dus als je dat er bij wil is dat iets van 6 euro per jaar extra). Dan heb je ook meteen nieuwe versies van alles (PHP5 en MySQL 5 bijv.) in plaats van oude trage onveilige onzin zoals je tegenwoordig bij elke budget hosting aantreft.

@Strifer:

Als iemand onaardig tegen mij doet, kan ik heel goed onaardig terug doen als dat nodig is;)
    Mocht je mijn “als je niet weet wat je doet, stel dan geen domme vragen”-post bovenin bedoelt, dat was eerder een “eerst zoeken, dan vragen” post.

Bijdrager
    martijnkoemans

Vind het wel mooi dat het onder pro web ontwikkeling staat :sarcastic:
    Maar ik vind dat johnkeates wel een beetje gelijk heeft.

http://lmgtfy.com/?q=test+php+

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.