4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Richard74

snap nog niks van die accounts

Ik snap nog niks van de werking van iCloud met de verschillende accounts. Op de instructiepagina van Apple staat dat het aanbevolen is om hetzelfde account aan te houden voor zowel iCloud als je iTunes store aankopen. Maar wie heeft dat? Ik had een live.nl account voor mijn aankopen in iTunes. Later heb ik een Mobile Me-account aangeschaft. Deze is overgezet naar iCloud.
    Maar als ik nu bv. kijk naar Photostream. Dit wordt via iCloud geregeld. Op mijn Apple TV staat ook een optie Photostream. Mijn Apple ID die ik voor de Apple TV gebruik is mijn live.nl account. Als ik op de Apple TV kijk welke foto’s er in Photostream staan, geeft hij aan dat er geen foto’s zijn. Waarschijnlijk omdat die onder mijn iCloud account vallen en niet onder mijn live. nl account.
    Op https://appleid.apple.com wilde ik mijn Apple ID daarom wijzigen naar mijn oude Mobile Me account. Maar dan krijg ik een melding dat dit niet kan.En hoe zit het dan met iTunes in de Cloud. Mijn iTunes Store account is een live.nl account, betekent dat dat dit ook niet werkt in iCloud omdat ik voor iCloud mijn overgezette me.com account gebruik. Ik snap er echt niks meer van.

Bijdrager
    SMTR

Ben ook een (ex) MobileMe gebruiker en heb het zelfde probleem, hier is helaas (nog) geen oplossing voor.

Bijdrager
    Richard74

Maar dan kun je iCloud toch eigenlijk niet gebruiken? Want je iCloud account houdt geen rekening met mijn live.nl. Op dezepagina http://support.apple.com/kb/HT4895 is de uitleg zeer beperkt en zeggen je wel 2 verschillende accounts kunt gebruiken. Dan laten ze de instellingen zien. En die heb ik ook zo staan. Maar dat geeft dus wel degelijk problemen.

Inactief
    Anoniem

Ik heb ook twee accounts; Éen daarvan heb ik gemaakt toen ik een account voor de Music Store nodig had. De andere bij de aanmaak van mijn MobileMe. In eerste instantie vond ik het best lastig. Achteraf bezien zie het als een stukje security. Wat ik daarmee bedoel?

Als je de inlog-gegevens voor de Music Store ook als email-adres gebruikt, maak je het voor mensen al een stuk makkelijker je Store-account te hacken. Ze hebben immers al de ene helft van je user-credentials nl. je emailadres. Mijn MusicStore account is een emailadres dat niemand kent. Er is nog nooit vandaan gemaild. Niemand kent ’t dus. Oftewel zowel de username als het wachtwoord zijn absoluut onbekend bij kwaadwillenden.

Dat is een belangrijke reden geweest voor mij geweest om het zo te laten. Dus misschien wat lastig, maar eigenlijk heel slim.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.